Felsefe
‘’ Önce kendini tanı; çünkü sorgulanmamış bir yaşam, yaşanmaya değmez.’’ Sokrates
Felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık derslerinde, öğrencilerimizde elde etmek istediğimiz kazanımlara bağlı amaçlarımızı şu şekilde ifade edebiliriz:
- Düşünme, merak etme ve araştırma sevgisi bu derslerin öncelikli amaçları arasındadır.
- Öğrencilerimizde, çağımızın bir özelliği olarak gittikçe zayıflayan merak, araştırma ve öğrenme isteğini yeniden canlandırmak istiyoruz.
- Olaylara değişik açılardan bakabilme ve yorumlama yeteneğinin geliştirilmesi, felsefe derslerimizin temel amaçlarından biridir.
- Öğrencilerimizin kendi ayakları üzerinde durabilmelerini sağlayacak bağımsız ve özgün düşünebilme, kendisiyle barışık bir kişilik geliştirme hedefi öncelikli çalışmalarımız arasındadır.
- Karşısındakini ön yargısız bir şekilde dinleyebilme ve kendini başkalarına özgürce ifade edebilme özelliğini kazandırmayı önemsiyoruz.
- Öğrencilerimizin kendilerini keşfetmelerini sağlamaya ve anlamlı bir geleceğe yönelmelerinin önünü açmaya çalışıyoruz.
- Öğrencilerin, dersleri sıkıcı bir görev olarak algılamaması gerektiğini, olumlu duygularla ve gönüllü bir katılımla da derslerin işlenebileceğini felsefe derslerimizle göstermeyi hedefliyoruz.
- Felsefe derslerimizde öğrencilerimizin anlamlı ve mutlu bir yaşam kurabilmelerinin önünü açacak ‘’ yaşam felsefesi’’ temaları üzerinde durmaya çalışıyoruz.
Bu anlamda felsefe dersini; ders sınırlarının ötesinde, özgüveni yüksek, sorgulayan, bağımsız düşünebilen ve düşünce üretebilen, yaşamda mutlu ve aktif bir şekilde yerini alabilen, sorumluluk sahibi bireyler yetiştirme perspektifiyle ele alıyoruz.
Bu amaçlarımızla ilgili olarak, derslerin işleniş akışında şu çalışmalara ağırlık veriyoruz:
- Bu amaçlarımızı gerçekleştirebilmek için, MEB tarafından genel çerçevede hazırlanan müfredatı, öğrencilerimizin özelliklerine uyarlama çalışması yapıyoruz.
- Hazırladığımız müfredatta esneklik ilkesini canlı tutarak, öğrencinin ders akışı içerinde aktifleşen ilgilerini de kapsayabilecek bir ders akışı kurguluyoruz.
- Öğrencileri felsefenin sonsuz ayrıntıları içinde boğmak yerine, felsefenin ana noktalarını kavramalarını ve bunun üzerinden felsefi tutum geliştirmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Bu şekilde ezberleme yerine yorumlama, bilgiyi kullanabilme şeklindeki üst zihinsel becerileri kazandırmaya çalışıyoruz.
- Her öğrencinin sınıfta kendini eşit hissetmesini ve kendi potansiyellerine güvenmesini sağlayarak kendini sözel düzeyde rahatça ifade edebilmesinin zeminini oluşturuyoruz, bu yönde ısrarlı teşviklerde bulunarak sözel ifade yeteneğini geliştirmeye çalışıyoruz.
- Psikoloji, felsefe ve sosyoloji alanında, sınıf atmosferinde, yazdırdığımız denemelerle kendini yazılı düzeyde ifade etme yeteneğini geliştirmeye çalışıyoruz.
- Ders akışı sırasında, düzeyli ve ilkelere bağlı tartışma atmosferleri yaratarak, sistemli düşünme, akıl yürütme ve bunlara bağlı etkin konuşma yeteneğini geliştirmeyi hedefliyoruz.