Tarhan Koleji

Projeler

21 yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetişmesinde projelerin rolü yadsınamaz. Bireysel ve takım çalışmalarıyla hazırlanan projeler sayesinde öğrenciler ilgi alanlarını  keşfederek, analitik -eleştirel düşünmelerini, karşılaşacakları problemlere çözümler üretme becerilerini, yaratıcılıklarını, girişimciliklerini ve tasarım yapabilme yeteneklerini geliştirirler. Okulda öğrenilen bilgilerin hayata uyarlanmasında  önemli   bir işlevi olan proje çalışmaları ile öğrenciler ayrıca karar verme, hedef oluşturma, zaman yönetimi gibi bilişsel ve öz denetim becerilerini de  geliştirler.  Proje hazırlıkları süresince öğrenciler, birden fazla disiplindeki bilgilerden yararlanma olanağı ve disiplinler arası etkileşime dayalı öğrenme deneyimleri yaşarlar.

Öğrencilerimiz her eğitim öğretim yılında  ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir projeye yönlendirilmektedir.

ATALIK TOHUM YETİŞTİRME PROJEMİZ

 Yaptığımız bu çalışmada öğrencilere tarımsal bir ürünün ‘’ tarladan çatala ‘’ nasıl geldiği ve Atalık Tohum ile üretilen tarımsal ürünlerin besin değerleri  ve insan sağlığı açısından önemi  öğretildi.

 2019-2020 Eğitim – öğretim yılı başlatılan bu uzun süreli çalışma Silivri’de Tarım Lisesi ile birlikte TÜRAM’ın tarım alanında halen devam etmektedir.

06.04.2022-12.04.2022 tarihleri arasında yapılan gezimizde öğrencilerimizle birlikte Kayaköy,Ölüdeniz,Saklıkent Milli Park,İztuzu Plaji,Dalyan,Yuvarlak Çay,Patara Plajı,İncirköy,Caretta Caretta'ların rehabilitasyon merkezi,Karaağaç İlkokulu ve öğrencileri ziyareti,Salda Gölü, tekne gezilerinin yanı sıra Tarhan Koleji ve Fethiye Yerel Tohumlar Derneği İşbirliği ile incirköy ziyaret edilerek ekim yerleri gezilip Kabaağaç İlkokulu öğrencilerinin de eşliğiyle zeytin fideleri dikildi. Bu keyifli gezi ülkemizin duayen gazeteci-yazarlarından Banu Avar ile sohbet ederek taçlandırıldı.

TÜRKİYE’DE ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİMİ

Bu proje kapsamında görev alan öğrencilerimizle birlikte hedefimiz, ülkemizin yıllık elektrik ihtiyacı nedir, bu ihtiyacın nasıl ve ne kadarının ülkemizde üretildiği , ne kadarının yenilenebilir kaynaklardan elde edildiğini incelemek ve bu konuda nasıl bir farkındalık yaratılabileceğini araştırmaktır.Bu amaçla her yıl belirlenen bir yenilenebilir enerji üretimi hakkında detaylı araştırmalar yapıyoruz.

  Özel Tarhan Koleji olarak Türkiye’de elektrik enerjisi farkındalık projesi kapsamında  bu yıl biyokütleden elektrik üretimini araştırıyoruz. Biyokütleden elektrik üretimi çevre dostu bir üretim olduğundan ve enerji üretiminde kaynak çeşitliliği açısından önemlidir.09.03.2022 Çarşamba günü öğrencilerimizle birlikte İstanbul Enerji’ye ait Biyokütle elektrik enerjisi üretim tesislerini ziyaret ettik.

CERN ZİYARETİMİZ

Tarhan Koleji olarak Fizik Öğretmenimiz Mücteba Özgenkan başkanlığında bir grup öğrencimiz ile dünyanın en önemli araştırma merkezlerinden biri olan CERN'i ziyaret ettik. Bu araştırma gezimiz sırasında Büyük Hadron Çarpıştırıcısı (BHÇ) çeşitli yükseltmeler için durdurulduğu için BHÇ üzerinde kurulu bulunan en önemli deneylerden ALICE dedektörünü de görme olanağına sahip olduk. (BHÇ çalıştığı süre boyunca kimsenin görmesine izin verilmiyor). Yerin 100 metre altında kurulu bulunan bu dedektörü görmek tüm öğrencilerimiz için hayatları boyunca unutamayacakları bir deneyim oldu. Çünkü her yıl dünyanın her yerinden CERN'e gelen binlerce öğrenci ancak yer üstünde bulunan tesisleri gezip geri dönmek zorunda kalırlar. Bu açıdan bizim ziyaretimiz 10 yılda bir olabilecek bir imkânı değerlendirme açısından çok önemlidir. Ayrıca Deneysel Yüksek Enerji Fiziği gerçek dataları ile meraklı gençlere yaptırılan data analizine dayanan MasterClass uygulaması da CERN'de Prof.Dr. Sehban KARTAL hoca tarafından yaptırılmıştır. İstanbul Üniversitesinin CERN'de katıldığı ALICE ve FCC (Geleceğin Dairesel Çarpıştırıcısı) deneylerinin grup lideri olan Prof.Dr. Sehban KARTAL, araştırma gezisi boyunca bizlere Parçacık Fiziği konusunda tüm sorularımızı yanıtlamış ve öğrencilerimize CERN hakkında detaylı bilgi vermiştir.

Bu programda  birinci gün  FCC Direktörü Dr. Michael Benedikt, Prof.Dr. Sehban Kartal, Prof.Dr. Gökhan Ünel, Dr. Sezen Sekmen’den parçacık fiziği ile ilgili çok önemli soru-cevap şeklinde bilgiler edindik. İkinci gün ise Alice dedektöründeki programa katılarak Dr. Despina Hatzifotiadou, Dr. Roberto Divia hocalarımızdan bu dedektöre ait teknik bilgiler ve burada yapılan çalışmalarla ilgili bilgiler aldık. Daha sonra buradan alınan dataların Prof.Dr. Sehban Kartal hocamızla birlikte uygulamalı olarak nasıl değerlendirildiğini öğrendik. Öğrencilerimiz MasterClass programı sertifikalarını Dr.Michael Benedikt’ten aldılar.

MODEL BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (MUN) ETKİNLİKLERİ

Öğrencilerimiz ile birlikte her sene gerçekleştirilen MUN (Model United Nations)  konferanslarına katılmaktayız. Bu konferansların öncelikli amacı Birleşmiş Milletlerin bir simülasyonunu gerçekleştirmektir. Uygulama yoluyla demokrasi kavramının gelişimini amaçlayan bu konferans, aynı zamanda İngilizceyi öğrencilerin gerçek yaşantılarına da dahil eder. Öğrencilerimiz burada, kendilerine verilen ülkeler hakkında araştırmalar yapıp, bu araştırmalar doğrultusunda gündemde belirtilen küresel bir sorunu araştırıp bu konferansa hazırlanırlar. Konferanslar öğrencilerin hem dil hem sosyal hem de iletişim becerilerini güçlendirir ve onlara gerçek hayat deneyimi kazandırır. İngilizceyi okul dışında konuşma şansı bulan öğrencilerimiz, bu deneyim sonunda sertifika alırlar. Bu sertifika da özgeçmişlerine önemli bir katkı sağlar.

2020 yılında Yeditepe Üniversitesinde yapılan MUN konferansına okulumuzdan Neva Güçlü, Kayra Demir Maner, Dora Horasan, Enver Başar Paksoy, Seyran Küçükaslan, Zehra Akı, Ayşe Dila Yılmaz, Lydia Nicole Townley ve Leyla Nehir Özsandıkçı katılmıştır. Öğrencilerimiz Ekonomik- Sosyal (ECO-SOC), Uzay İşleri Ofisi (UNOOSA), Afrika Birliği (AFRICAN UNION), Amerika Devletleri Örgütü (OAS) Kuzey Atlantik Konseyi (NAC), Sosyal, Kültürel ve İnsani (SOCHUM), Özel Politik ve Bağımsızlaşma (SPECPOL), Yüksek Seviye Siyasi Forum (HLPF) ve Silahsızlanma, Uluslararası Güvenlik (DISEC) isimli komitelerde çeşitli ülkeleri temsil ederek küresel sorunları çözmek üzere katılım gösterdiler.

Okulumuz pandemi nedeniyle ara verilen MUN konferanslarına bu sene de Boğaziçi Üniversitesinde gerçekleşecek olan  etkinlikler ile devam edecektir.