Tarihçe

Özel Tarhan Koleji  07.10.1959 tarihinde, değerli eğitimci ve devlet adamı Mümtaz Tarhan tarafından kurulmuştur.

Kurucusunun adını taşıyan ve yaşatan okulumuz, ilk açıldığında, gündüzlü ve yatılı olarak ilk, orta ve lise bölümleriyle eğitim ve öğretime başlamıştır.

Okulumuzun ilk binası, Kumbaracı Yokuşu, Tercüman Çıkmazı No.1’dedir. Daha sonra aynı parselde ikinci bir bina daha yapılmıştır.

Ana sınıfı, ilkokul, ortaokul ve önünde hazırlık sınıfı bulunan lise bölümleri  ile 12 yıllık bir öğretim dönemini  kapsayan  ve 12 yıldızla sembolize edilen okulumuz, alanında seçkin bir konuma sahiptir.

Özel Tarhan Koleji,eğitimin en az öğretim kadar önemli olduğunun bilincine varmış olan eğitim kadrosu ile; milli ve evrensel değerlere bağlı, hayat boyu öğrenen,toplumsal olaylara duyarlı,kendi haklarını korurkenbaşkalarının haklarına saygılı,yaşının gerektirdiği bilgi ,beceri ve sorumluluğa sahip bireyler yetiştirmeye devam etmektedir.

Yönetim Kurulu Mesajı

Yönetim Kurulundan: 

Geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızı istikbale hazırlayan eğitim kurumundan beklentimiz ne olmalıdır ve nasıl olmalıdır?

Şunu bilmemiz gerekir ki en değerli varlıklarımız, gözbebeğimiz çocuklarımızın hayata hazırlanmasında eğitim kurumuyla ailenin iş birliği içinde olması gerekliliği yadsınamaz bir gerçektir. Bu minvalde, eğitim kurumu ve aile değişik sistemler kullanarak kendini yenileyip geliştirmelidir.

Şüphesizdir ki hangi eğitim sistemini kullanırsak kullanalım, hedefimiz başarılı öğrenciler yetiştirmektir. 
Ancak başarı nedir? Kimine göre teşekkür ya da takdir belgesi almak, kimine göre iyi bir üniversite kazanmak, iyi bir iş sahibi olmak vs. pek çok şey sayılabilir. Özel Tarhan Eğitim Kurumları olarak, bizim “başarı” sözünden anladığımız ve eğitim sistemimizi bunun üzerine inşa ettiğimiz nokta çocuklarımızın “hayatta başarılı ve mutlu olma” noktasıdır ki bu pek çok değeri öğrenip sahiplenmeyi ve kullanmayı  içerir.

Bunun için onlara benimsetmeyi hedeflediğimiz değerler ve özellikler şunlardır:

Önce kendine daha sonra çevresine saygılı olmaları, gereken düzeyde öz güven sahibi olmaları, sorumluluk alabilmeleri ve aldıkları sorumluluğu yerine getirebilmeleri, yardımsever olmaları, sıradan düşünce kalıplarının dışına çıkarak, okuyup duyduklarını hemen kabul etmeyip sıkı bir düşünce süzgecinden geçirmeleri, hiçbir zaman ön yargılı olmamaları, özgür düşünmeleri ve düşüncelerini uygun bir şekilde ifade edebilmeleri, karşısındaki kim olursa olsun sabır ve hoşgörüyle dinlemeleri, hatalı olduğunu anladığında hatalarından geri dönebilmeyi bilmeleri ama doğru bildiklerini de sonuna kadar savunmaları ve insanlara karşı adil olabilmeleri, öğrendikçe ne kadar az bildiklerinin farkına varmaları… Kısacası, orijinal ve tarzı olan birey olarak yetişmeleridir.

Bu bilinçle yetiştirdiğimiz öğrencilerimizden ve onların hayatta ulaştıkları yerleri izlemekten gurur duyuyoruz.

Kurucu

MÜMTAZ TARHAN (1907 – 1970)

Bir Türk idarecisi, eğitimcisi ve yazarı olan MÜMTAZ TARHAN 1907 yılında İstanbul’da doğdu. 1926’da İstanbul Lisesi’ni , 1931’ de HUKUK FAKÜLTESİ’ni bitirdi. 1932’de MALİYE BAKANLIĞI GELİR VE İRAT VERGİLERİ MÜDÜRLÜĞÜ’ne, 1939’da İZMİR DEFTERDARLIĞI’na, 1942’de MALİYE BAKANLIĞI GELİRLER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’ne tayin edildi. Bu görevde iken MALİYE MESLEK LİSESİ’nin kurulmasını sağladı. NEUMARK komisyonunu kurarak gelir vergisi ile vergi usulleri kanunlarının hazırlanmasında yardımcı oldu. 1947’de TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’ne getirildi. Tapu kanununun çıkarılmasında emeği geçti. TAPU MESLEK LİSESİ ve İSTANBUL KADASTRO MÜHENDİSLERİ YÜKSEK OKULU’nu kurdu. 1951’de SAYIŞTAY BAŞKANI oldu. Burada yeni bir yönetim düzeni kurdu. 1954’te D.P. ANKARA MİLLETVEKİLLİĞİ’ne seçildi ve ÇALIŞMA BAKANLIĞI görevinde bulundu. 1958’de İSTANBUL VALİ ve BELEDİYE BAŞKANLIĞI’na tayin edildi, aynı yıl görevden ayrıldı. ANKARA TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ’nin uzan süre başkanlığını yaptı. MAARİF KOLEJİ’nin bugünkü durumuna gelmesini sağladı.

Çeşitli liselerde öğretmenlik yapan MÜMTAZ TARHAN, 1959 yılında TARHAN KOLEJİni kurdu. Spor işleri ile de uğraştı. Gençlerbirliği ve İstanbulspor klüplerinin kurulmasında çaba gösterdi. Futbol Fedarasyonu Başkanlığı yaptı. Eserleri: Arttırma ve Eksiltme Kanunu Şerh ve İzahi (1940), Olgunluğumuzun Panoraması (1940), Medeni Kanunun Genel Esasları(1947), Ölünceye Kadar Bakma Akti (1948), Mukayeseli Dünya Kadastrosu (1949). Devletin en önemli kuruluşlarında başarılı görevlerde bulunmasına rağmen öğretmenlik görevini her şeyin üstünde tutan ve yaşamının son dönemine kadar bu eğitim yuvasında öğrencilerini yetiştirme gayreti içinde olan MÜMTAZ TARHAN, öğretmeni şöyle tanımlamıştır;

Çatlak ve kurak ovalarda su bir hayattır, loş ve radip köşelerde güneş bir iksirdir. O inkılaplarda irade, nurlu ve inandırıcı bir varlıktır. Bu parça parça hayat çevrelerinde, parça parça sebepleri karıştırın; bir hayat, bir iksir, bir varlık çıkar, işte o öğretmendir.”

Misyonumuz

Atatürkçü, çağdaş, milli değerlere bağlı, yenilikçi, düşünen, tartışan, bilimi ve teknolojiyi kullanan, kullanmakla kalmayıp ilerlemeyi amaç edinen gençler  yetiştirmek ve ülkemizin geleceğinde söz sahibi olmalarını sağlamak Özel Tarhan Eğitim Kurumlarının misyonunu oluşturmaktadır.

Vizyonumuz

1959 yılından beri köklü ve seçkin bir eğitim kurumu olan Özel Tarhan Eğitim Kurumları, “TARHANLI OLMAK AYRICALIKTIR.” esasını sürdürmektedir. Nesiller boyunca Tarhanlı olabilmek ayrıcalığını öğrencilerimize ve velilerimize yaşatmak, tüm hedeflerimize ulaşmak için sevgi ve özveriyle çalışmak Özel Tarhan Eğitim Kurumlarının vizyonunu teşkil etmektedir.

Eğitimde Köklü Yaklaşım

1959 YILINDAN BUGÜNE DEĞİŞMEYEN İLKE VE DEĞERLERİYLE MUTLU, ÜRETKEN VE ÇAĞDAŞ NESİLLER YETİŞTİRİR. 

Ana dilini doğru ve etkin bir şekilde kullanabilen, evrensel iki dile sahip, kendine yetebilen, çağdaş düşünen, kendine ve topluma saygılı, yaşadığı çağın gereklerine cevap verebilen, araştıran, sorgulayan, bilgiyi sentezleyebilen, üretken, kendisi ile barışık, tartışan, kuvvetli iletişim kurabilen, öğrenirken neden ve niçinleri araştıran, bilime ve teknolojiye yeni katkılar sağlayabilen, Türk toplumunun kendi öz benliğini koruyup geliştirirken  evrensel değerlere saygılı bireyler yetiştirmektir.

Bu bilinçle yetiştirdiğimiz öğrencilerimizden ve onların hayatta ulaştıkları yerleri izlemekten gurur duyuyoruz.

EĞİTİMDE 66 YIL FARKI 

✔ TARHANLI OLMAK AYRICALIKTIR; 

Öğrenme sürecinin öznesi olarak öğrencileri, bilgi üretebilen, eleştirel düşünen, zorlukların üstesinden gelebilecek duyuşsal donanıma sahip, kendisine ve yaşadığı çevreye karşı sorumluluklarının yerine getiren bireyler olarak mezun eder. 

✔ TARHANLI OLMAK AYRICALIKTIR; 

Yenilikçi, özgün, öğrenme ve araştırma tutkusu olan bireyler yetiştirir. 

✔ TARHANLI OLMAK AYRICALIKTIR; 

Bireyin toplumun ve çevrenin bir parçası olmanın sorumluluğunu taşıyabilmesi için etik ve bilişsel yetilerinin gelişimine yönelik doğru psikososyal ve fiziksel koşulları oluşturur. 

✔ TARHANLI OLMAK AYRICALIKTIR; 

Bireyin kendi kültür coğrafyası ile birlikte küresel düzeyde işbirliği, rekabet ve dayanışma becerileri kazanmasına katkıda bulunur.

Ücretlerimiz

İnsan Kaynakları

Kişisel Bilgiler
İş Tecrübesi
Eğitim Bilgileri
Sertifikalar