Lise
Bugünün Adımı, Yarının Zirvesi.
Özel Tarhan Koleji Lisesi, öğrencilerini akademik mükemmeliyet yolculuğuna hazırlarken; sadece yükseköğretim için sağlam bir temel oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda onların eleştirel düşünme, yaratıcı problem çözme ve küresel farkındalık becerilerini geliştirir.
Eğitim & Öğretim
Özel Tarhan Lisesinde öğrencilerimiz, sorgulama, araştırma, bilgiyi kendi zihinlerinde yapılandırarak üretmelerine imkan verecek yaklaşım ve yöntemlerle geleceğin bilinmeyen dünyasına hazırlanır; 21. yy becerileri ile donatılırlar. Ulusal – uluslararası projeler, saha çalışmaları ve konferans katılımları ile desteklediğimiz eğitim programımız, öğrencilerimizin en az iki yabancı dil öğrenmelerine olanak sağlıyor. Kültürlerarası iletişim ve etkileşime açık öğrencilerimiz, yaşamlarını yenilikçi ve üretken bir bakış açısıyla kendi geleceklerini tasarlama imkanı buluyorlar.
Birey ve Süreç Odaklı
- Akademik programlarımız ve öğretim araçlarımızın öğrenciye özgü olmasına,
- Dersin öğrenme kalitesi ve verimliliğinin artırılarak öğrencinin derste öğrenmesine,
- Deneyerek ve üreterek öğrendiklerine farklı bir boyut kazandırmasına, uygulama yaparak kalıcı öğrenmenin oluşturulmasına,
- Atölye ve laboratuvar çalışmalarıyla özel ilgi alanlarının belirlenmesine ve kişisel yetkinliklerin geliştirilmesine,
- Akademik kazanımların öğrencinin yaşamında sosyal farkındalık ve toplumsal bilince dönüşmesine,
- Kendi potansiyelinin en üst noktasına ulaşmasına,
- Bireysel farklılıkların ve ihtiyaçların farklı öğrenme araçlarıyla desteklenmesine olanak sağlayacak bir okul iklimi oluşturmayı hedefliyoruz.
Öğretim & Programlar
Türk Dili ve Edebiyatı
Bölümümüzün amacı her öğrencimizi; dünya ve toplum sorunlarıyla ilgili, anadil bilincine sahip, duygu ve düşüncelerini özgürce ifade eden, araştırmacı ve sorgulayıcı bir bakış açısına sahip, öz güveni yüksek, …
sağlıklı iletişim becerileri geliştirebilen, estetik zevkleri gelişmiş, özgür ve özgün fikirler üreten ve bu fikirleri tutarlı bir şekilde savunabilen, kendini tanıyan, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimseyip bunu yaşantısına aktarabilen bireyler olarak yetiştirmektir.
Amaçlarımızı gerçekleştirmek için:
- Akademik başarının artırılması ve ülke çapında düzenlenen sınavlara hazırlığın bir süreç olduğunu ve bunun yıllara yayılarak düzenli şekilde sürdürülmesi gerektiğini düşündüğümüzden çalışmalarımızı bu doğrultuda yürütmekteyiz.
- Öğrencilerin okuma alışkanlığının geliştirilmesine yönelik okuma saatleri düzenli şekilde yapılmakta ve okutulan kitaplar öğrenciler tarafından sunulmaktadır. Her dönem Türk ve dünya edebiyatlarından olmak üzere ikişer kitap okutuyoruz.
- Öğrencilerin estetik bir bakış açısına sahip olmalarını sağlamak ve edebiyatın alt dallarından olan görsel sanatlara ilgi ve yeteneklerini artırmak için sinema, tiyatro haftaları düzenlenmektedir.
- Öğrencilerin drama, konuşma ve sosyal iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik yıl sonunda şiir dinletisi düzenlenmektedir.
- Öğrencilerin okul içinde aktif bir şekilde yer almasını sağlamak için pano çalışmaları, çeşitli geziler yapılmakta; yapılan yarışmalara katılım sağlanmaktadır. Öğrencilerin çeşitli konularda bilgilenmesini sağlamak amacıyla söyleşiler yapılmaktadır.
- Öğrenciler sadece okul saatinde değil, ilgili öğretmenden randevu alarak okul çıkışlarında da ders çalışabilmektedir. Okulumuzun her bölümünde olduğu gibi Türk dili ve edebiyatı bölümünde de öğrencilerimize grup halinde ya da bire bir etüt ayrıcalığı tanınmaktadır.
- Öğrencilerin sosyal iletişim becerilerini geliştirmek, kendilerini düzgün ve doğru ifade edebilmelerini sağlamak amacıyla münazara, söyleşi, panel etkinlikleri düzenlenmektedir.
- Dersler akıllı sınıflarda işlenerek görsel ve işitsel açıdan zenginleştirilip daha etkin hale getirilmektedir.
- Edebiyat bölümünün rehberliğinde yılda bir kez çıkarılan Tarhan Kültür ve Sanat dergisi ile öğrencilerimizin yıl içerisinde yaptığı çalışmalar, etkinlikler, elde ettikleri başarılar sergilenmektedir.
Özel Tarhan Koleji olarak tüm bu çalışmaları sürdürerek geleceği kucaklayan gençleri yetiştirmek hedefindeyiz.
Öğrencilerimizin akademik başarılarının yanı sıra sosyal alandaki başarılarını artırmak için de Kültür Edebiyat Kulübümüzde zevkli ve yoğun bir çalışma sürdürmekteyiz.
Tarih
Öğrencilerin geçmiş ile gelecek arasında köprü kurarak günümüze çıkarım yapabilmelerini sağlamak en önemli amacımızdır. Bu sayede öğrenciler yaşadıkları toprakları daha iyi tanır, vatan kavramının önemini …
daha iyi algılayabilirler.
Amaçlarımızı gerçekleştirmek için:
- İlk olarak tarihi doğru tanımlayabilmeleri amacıyla öğrencilerimizin kavram bilgilerini geliştiriyoruz.
- Sonraki yıllarda ise geçmişi doğru anlayarak günümüze yönelik doğru çıkarımlar yapmalarını sağlayacak, yorum güçlerini pekiştirecek çalışmalar yapıyoruz.
- Derslerimizde öğrencilerimizin konuyu kavramalarına yönelik görseller kullanıyor, onlara sunumlar yaptırarak aynı zamanda topluluk içerisinde kendilerini nasıl ifade edeceklerine dair ipuçlarını bulmalarını sağlıyoruz.
- Yaşama yönelik dersler çıkarmalarının yanı sıra onlara kendi hayatlarını kurmalarının ilk adımını atacakları sınavlarda başarılı olmalarını sağlayacak akademik bilgileri aktarıyoruz.
- Ders dışı etkinliklerimizde, öğrencilerimizin tarihe sahip çıkmalarının niçin önemli olduğunu görerek, yaşayarak anlamalarını sağlayacak tarihi mekân gezileri düzenliyor; tarihin farklı dönemlerinin ele alındığı filmler, belgeseller izliyor ve bu görselleri birlikte yorumluyor ve fikir alışverişlerinde bulunuyoruz.
- Akademik boyutta yapılan çalışmaların yanı sıra öğrencilerimize yurttaşlık sorumluluğu kazandırmayı, kişilik gelişimlerine katkıda bulunmayı ve insan ilişkilerinde yeterlilik kazandırmayı hedefliyoruz. Böylece öğrencilerimizin disiplinler arası bilgilerden yararlanarak sosyal sorunların çözümünü kolaylaştırmalarını, çağdaş yaşamı açıklarken geçmişte yaşananlardan ders çıkarmalarını sağlamayı amaç ediniyoruz.
Öğrencilerin akademik ve kültürel başarılarını artırmak için;
- Sözlü ve yerel tarih projelerine yer veriyoruz.
- Öğrencilerin hazırladıkları konu proje sunumlarıyla kendilerini ifade etmelerini sağlıyoruz.
- Her seviyede hazırlanan YKS konu testleri, konu çalışmaları ve etütlerle öğrencilerimizi sınavlara hazırlıyoruz.
- Akıllı tahta ve sunum destekli ders işleyişiyle görsel anlamda da öğrencilerin konuları pekiştirmesine yardımcı olmaya çalışıyoruz.
- Konularımızla bağlantılı belgeseller, filmler izleterek konuların daha kalıcı hale gelmesine destek veriyoruz.
Coğrafya
Yeryüzündeki çeşitli doğa olayları ve bu olaylar ile canlılar arasındaki karşılıklı etkileşimler coğrafyanın konusunu oluşturur. Coğrafya; yeryüzüne bağlı çeşitli olayları tanıtan, …
bu olayların oluş, dağılış ve sonuçlarını ortaya koyan, bunların insanlarla olan karşılıklı etkileşimlerini açıklayan bir bilimdir. Coğrafya öğretiminin temel amacı; dünyayı ve yurdumuzu tanımak, ülkemizin kalkınmasında severek sorumluluk alma duygusunu geliştirmektir.
Amaçlar:
- Öncelikle öğrencimizde coğrafya kavramları için farkındalık yaratmakla başlıyoruz. Yaşamında önemli olan coğrafya kavramlarını fark etmesini sağlıyoruz.
- Öğrenilen her konunun sadece teorik değil, aynı zamanda pratik olarak kavranmasını artırmak amacıyla akıllı tahta ortamını kullanarak çok fazla coğrafya belgeseli izliyoruz ve konu ile ilgili yorum yapıyoruz.
- Öğrenilen her konunun hayattaki karşılıkları ile ilgili araştırma yapmayı teşvik ederek bilgiyi ezberlemekten ziyade kavramasını, analiz ve sentez yapma becerisini kazanmasını amaçlıyoruz.
- Öğrencimizi iyi bir çevre temsilcisi olmaya teşvik ediyor ve öğrencimizin ülkemizin erozyon, çevre kirliliği gibi sorunları konusunda duyarlı olmasını sağlıyoruz.
Felsefe
Önce kendini tanı; çünkü sorgulanmamış bir yaşam, yaşanmaya değmez.’’ Sokrates
Felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık derslerinde, öğrencilerimizde elde etmek istediğimiz …
kazanımlara bağlı amaçlarımızı şu şekilde ifade edebiliriz:
- Düşünme, merak etme ve araştırma sevgisi bu derslerin öncelikli amaçları arasındadır.
- Öğrencilerimizde, çağımızın bir özelliği olarak gittikçe zayıflayan merak, araştırma ve öğrenme isteğini yeniden canlandırmak istiyoruz.
- Olaylara değişik açılardan bakabilme ve yorumlama yeteneğinin geliştirilmesi, felsefe derslerimizin temel amaçlarından biridir.
- Öğrencilerimizin kendi ayakları üzerinde durabilmelerini sağlayacak bağımsız ve özgün düşünebilme, kendisiyle barışık bir kişilik geliştirme hedefi öncelikli çalışmalarımız arasındadır.
- Karşısındakini ön yargısız bir şekilde dinleyebilme ve kendini başkalarına özgürce ifade edebilme özelliğini kazandırmayı önemsiyoruz.
- Öğrencilerimizin kendilerini keşfetmelerini sağlamaya ve anlamlı bir geleceğe yönelmelerinin önünü açmaya çalışıyoruz.
- Öğrencilerin, dersleri sıkıcı bir görev olarak algılamaması gerektiğini, olumlu duygularla ve gönüllü bir katılımla da derslerin işlenebileceğini felsefe derslerimizle göstermeyi hedefliyoruz.
- Felsefe derslerimizde öğrencilerimizin anlamlı ve mutlu bir yaşam kurabilmelerinin önünü açacak ‘’ yaşam felsefesi’’ temaları üzerinde durmaya çalışıyoruz.
Bu anlamda felsefe dersini; ders sınırlarının ötesinde, özgüveni yüksek, sorgulayan, bağımsız düşünebilen ve düşünce üretebilen, yaşamda mutlu ve aktif bir şekilde yerini alabilen, sorumluluk sahibi bireyler yetiştirme perspektifiyle ele alıyoruz.
Bu amaçlarımızla ilgili olarak, derslerin işleniş akışında şu çalışmalara ağırlık veriyoruz:
- Bu amaçlarımızı gerçekleştirebilmek için, MEB tarafından genel çerçevede hazırlanan müfredatı, öğrencilerimizin özelliklerine uyarlama çalışması yapıyoruz.
- Hazırladığımız müfredatta esneklik ilkesini canlı tutarak, öğrencinin ders akışı içerinde aktifleşen ilgilerini de kapsayabilecek bir ders akışı kurguluyoruz.
- Öğrencileri felsefenin sonsuz ayrıntıları içinde boğmak yerine, felsefenin ana noktalarını kavramalarını ve bunun üzerinden felsefi tutum geliştirmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Bu şekilde ezberleme yerine yorumlama, bilgiyi kullanabilme şeklindeki üst zihinsel becerileri kazandırmaya çalışıyoruz.
- Her öğrencinin sınıfta kendini eşit hissetmesini ve kendi potansiyellerine güvenmesini sağlayarak kendini sözel düzeyde rahatça ifade edebilmesinin zeminini oluşturuyoruz, bu yönde ısrarlı teşviklerde bulunarak sözel ifade yeteneğini geliştirmeye çalışıyoruz.
- Psikoloji, felsefe ve sosyoloji alanında, sınıf atmosferinde, yazdırdığımız denemelerle kendini yazılı düzeyde ifade etme yeteneğini geliştirmeye çalışıyoruz.
- Ders akışı sırasında, düzeyli ve ilkelere bağlı tartışma atmosferleri yaratarak, sistemli düşünme, akıl yürütme ve bunlara bağlı etkin konuşma yeteneğini geliştirmeyi hedefliyoruz.
Matematik
Matematik derslerinde eleştirel bir bakış açısına sahip, analiz yapabilen, çok yönlü ve esnek düşünebilen, teknolojiyi matematik yaparken bir araç olarak kullanabilen …
ve öğrendiklerini günlük hayatında karşılaştığı problemlere uygulayabilen bireyler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler gerçekleştirilmektedir. Öğretmenleri ile birebir çalışma imkânı olan öğrencilerimiz için ayrıca 11. ve 12. sınıflarda TYT ve AYT’ye yönelik destek kursları yapılmaktadır.
Fizik
Fizik dersleri tüm sınıflarda MEB müfredatına uygun olarak işlenmekte olup bu doğrultuda her türlü laboratuvar çalışmalarından, yurt içi ve yurt dışı etkinliklerden ve teknolojik …
olanaklardan yararlanılmaktadır.
Yurt dışı etkinliklerinde bazı üniversitelerle koordineli olarak Cenevre’de bulunan CERN laboratuvarındaki MasterClass programına katılıyoruz.
Yurt içi etkinliklerinde ise gerek bilim (Ankara’da bulunan Elektron hızlandırıcısı TARLA, Süperiletkenlik Enstitüsü) gerekse meslek tanıtımı amacıyla fabrika gezileri (Arçelik , Mercedes, Ford, Hyundai…) düzenliyoruz.
Öğrencilerimize işlenen konularla ilgili deneyler yaptırarak, hem konuların daha iyi öğrenilmesi hem de öğrencilerin gözlem yaparak sebep sonuç ilişkisi kurabilme yeteneklerinin gelişmesi hedeflenmektedir. Laboratuvar ortamında yapılması mümkün olmayan bazı deneyler ise sanal laboratuvar (interactive physics) kullanılarak yapılmaktadır.
Akademik başarının artırılması için, okul saatinde ve okul çıkışında isteyen her öğrenciye, öğretmenden randevu alarak bire bir ya da grup halinde etüt çalışması yapılmaktadır.
Yapılan plan ve programlar gereği tüm sınıflarda konu tarama testleri uygulanmakta olup,11 ve 12. sınıflarda ise TYT – AYT çalışmaları yapılmaktadır ve bu çalışmalar hafta sonu yapılan kurslarla desteklenmektedir.
Kimya
Pozitif bir bilim olan kimya dersleri Tarhan kolejinde bir ‘’ Yaşam Beceri Bilimi ‘’ olarak verilmektedir. Tüm derslerimiz laboratuvar destekli sınıf ortamında yapılmaktadır.Bu şekilde öğrenciler …
öğrendikleri teorik bilgileri anında uygulamaya dönüştürebilmektedirler. 11 ve 12 sınıflarda daha çok üniversite hazırlık sürecine ağırlık verilmektedir. Bu sınıflarda bir yandan yoğun birebir çalışmalarımız devam ederken bu süreç TYT ve AYT deneme sınavları ve hafta sonu kursları ile desteklenmektedir.
Biyoloji
Biyoloji dersleri hem teorik hem de laboratuvarda deneysel olarak yapılarak öğrencilerin konuları hem işitsel hem de görsel olarak öğrenmeleri sağlanmaktadır.
Öğrenilen konular ile ilgili bolca soru çözülerek konular pekiştirilmektedir.Yapılan yurt içi ve yurt dışı etkinlikler ile öğrencilerin okulda edindikleri kazanımlar desteklenmektedir.Aynı zamanda 11 ve 12. sınıflarda TYT ve AYT çalışmaları yapılarak öğrenciler üniversite sınavına daha hazır hale getirilmektedir.
Bilgisayar
Ülkemizde de bilgi toplumunun simgesi olarak bilgisayar ve bilgisayara dayalı iletişim teknolojilerinin her alanda kullanımının yaygınlaşması sonucu bilgisayara olan bağımlılık artmıştır.
Bu nedenle çıktığımız yolda bilgiyi tüketen değil, üreten, ürettiğini kullanan bireyler yetiştirmeyi planlıyoruz.
Bilgisayar Bilimi dersinde öğrencilerimiz bir programlama dilinde kod nasıl yazılır onu deneyimlerken diğer programlama dillerinin de mantığını ezberlemeden alt yapısını oluşturacaklardır. Bu derste öğrendiklerini diğer derslere entegre ederek disiplinler arası çalışmaya özen göstereceklerdir.
Ders kapsamında;
- Bilgisayar ile ilgili temel kavramlar
- BİT’in önemi
- Dijital Vatandaşlık
- Kelime İşlemci programı
- Sunu programları
- Tablo oluşturma, çizim ekleme
- E-posta oluşturma
- Veri tabanı
- Web sitesi (günce) oluşturma
- Elektronik tablolama
- Rapor oluşturma
- Grafik ve şema oluşturma
- 3 boyutlu yazıcı için çizim oluşturma, çıktı alma
- Python programlama dili
- Algoritma oluşturma
gibi becerilere sahip olacaklardır.
İngilizce
Okulumuzun Lise bölümünde İngilizce eğitimi hazırlık sınıflarıyla başlar. Yoğun olarak geçen bu yılın ardından öğrencilerimiz diğer derslerinin yanı sıra İngilizce eğitimlerine de devam ederler.
Sene sonunda gerçekleştirilen Prep Show adlı gösteride hazırlık öğrencilerimiz İngilizce ve Almanca olarak oyunlar sergilerler, şarkılar söylerler, şiirler okurlar ve dans ederler. Ailelerin seyirci olarak katıldığı bu gösteri için öğrencilerimiz yıl boyunca çalışırlar.
A1 (Elementary) düzeyinden B2/C1 (Upper – advanced) düzeye kadar süren eğitimlerimizle öğrencilerimiz hem günlük hayatta ihtiyaç duydukları konuşma becerilerini en üst düzeye çıkarmaya çalışırlar hem de FC, IELTS, TOEFL gibi uluslararası sınavlara hazırlanma imkânı bulurlar.
İngilizce kulübümüzde istekli öğrencilerimizle uluslararası sınavlara yönelik çalışmalar yapılır, konuşma pratiğine ağırlık verilir ve eğlenceli oyun ve aktivitelerle dilin öğrenilmesine katkı sunulur.
Tüm sınıflarımızın katılımıyla gerçekleştirilen General Knowledge Quiz yarışmasıyla okulca eğlenceli anlar yaşar ve genel kültürümüzü İngilizce sorulan sorularla tazeleriz.
Bunların yanı sıra öğrencilerimizin dil gelişimleri IEC tarafından yılda üç kere yapılan sınavlarla değerlendirilmekte, sonuçlar okul idaresine, öğretmenlere ve öğrencilere raporlanmaktadır.
Öğrencilerimiz öğretmenleri eşliğinde her yıl üç hafta boyunca Cambridge’e giderek İngilizce eğitim almakta ve bu süre boyunca İngiliz ailelerin yanında kalmaktadır. Bu deneyim öğrencilerimizin gelişimine olumlu katkılar sunmaktadır.
Almanca
Günümüzde bir yabancı dil bilmek yeterli olmayıp, çok dillilik önem kazanmıştır. Almanca , Avrupa’da İngilizceden sonra en çok konuşulan yabancı dildir.
Almanca bilmek gerek iş hayatında gerekse eğitim hayatında kişiye avantaj sağlar. Özellikle de Türkiye’de bulunan Alman kökenli işletmeler Almanca bilen çalışanları tercih etmektedirler. Üniversitede Erasmus programlarına katılmak isteyen öğrencilerimiz için A2 ; Almanya ve Avusturya’da yüksek öğrenim görmek isteyen öğrencilerimiz için de B2 seviyesinde Almanca bilgisi gereklidir.
Okulumuzda Avrupa ortak dil kriterlerine ( Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen) uygun olarak çalışmalar yapılmaktadır. Okulumuzda derslerimizden bağımsız olarak Almanca kulübümüz de vardır. İsteyen öğrencilerimizle Goethe Enstitüsü’nün düzenlediği sertifika sınavlarına hazırlanılır. Bu sertifikalarla öğrencilerimiz dil seviyelerini belgelemiş olurlar. Uluslararası geçerliliği olmasından dolayı, öğrencilerimizi bu sınavlara katılmaları için teşvik ediyoruz.
Almanca hem iş hayatında hem de eğitim hayatında öğrencilerimize çok güzel kapılar açacak olan önemli bir anahtardır. Amacımız sadece Almancayı öğretmek değil, o dilin kültürünü de öğretmektir.
Derslerimiz dört temel beceriyi (Okuduğunu anlama, konuşma, duyduğunu anlama ve yazma ) sağlamak ve geliştirmek üzerine kuruludur. Öğrenciyi konuşma konusunda cesaretlendirmek için çeşitli etkinlikler yapılmaktadır. Derslerimiz, canlandırma, müzik ve oyunlarla desteklenir. Amacımız, öğrencimiz mezun olduğunda kendisini ifade edebilmesidir.
Beden Eğitimi
Beden eğitimi dersinde öğrenciler sadece fiziksel olarak değil aynı zamanda sağlıklı beslenme, yaşam boyu spor, ekip çalışmaları gibi konularda da kendilerini geliştirme fırsatı bulmaktadırlar.
Sene sonunda gerçekleştirilen Prep Show adlı gösteride hazırlık öğrencilerimiz İngilizce ve Almanca olarak oyunlar sergilerler, şarkılar söylerler, şiirler okurlar ve dans ederler. Ailelerin seyirci olarak katıldığı bu gösteri için öğrencilerimiz yıl boyunca çalışırlar.
A1 (Elementary) düzeyinden B2/C1 (Upper – advanced) düzeye kadar süren eğitimlerimizle öğrencilerimiz hem günlük hayatta ihtiyaç duydukları konuşma becerilerini en üst düzeye çıkarmaya çalışırlar hem de FC, IELTS, TOEFL gibi uluslararası sınavlara hazırlanma imkânı bulurlar.
İngilizce kulübümüzde istekli öğrencilerimizle uluslararası sınavlara yönelik çalışmalar yapılır, konuşma pratiğine ağırlık verilir ve eğlenceli oyun ve aktivitelerle dilin öğrenilmesine katkı sunulur.
Tüm sınıflarımızın katılımıyla gerçekleştirilen General Knowledge Quiz yarışmasıyla okulca eğlenceli anlar yaşar ve genel kültürümüzü İngilizce sorulan sorularla tazeleriz.
Bunların yanı sıra öğrencilerimizin dil gelişimleri IEC tarafından yılda üç kere yapılan sınavlarla değerlendirilmekte, sonuçlar okul idaresine, öğretmenlere ve öğrencilere raporlanmaktadır.
Öğrencilerimiz öğretmenleri eşliğinde her yıl üç hafta boyunca Cambridge’e giderek İngilizce eğitim almakta ve bu süre boyunca İngiliz ailelerin yanında kalmaktadır. Bu deneyim öğrencilerimizin gelişimine olumlu katkılar sunmaktadır.
Görsel Sanatlar
Resim dersinin amacı; öğrencilerimizin günümüz sanatını ve sanat tarihini yakından tanımalarını sağlayıp yetenekleri doğrultusunda estetik yönlerinin gelişimine katkıda bulunmaktır.
MEB Görsel Sanatlar Müfredatı öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda çeşitli sınıf içi etkinlikler ve birçok online araç ile zenginleştirilerek öğrencilere sunulur.
Öğrencilerimiz karakalem, röprodüksiyon çalışmaları, tual üzerine akrilik boya, kil hamuru ile şekillendirmeler, karakter tasarımları ve ebru sanatı gibi her öğrencinin ilgi ve yeteneğine göre çalışma yapması ve sanatsal faaliyetlere katılımı resim atölyelerinde gerçekleştirilir.
Çeşitli sergilere giderek, sanatı yerinde yaşayıp izleyerek, sanatla yaşamanın önemi kavratılır.
Geçmişten günümüze Türk ve Dünya sanatçılarının eserlerini inceleyen, sanatı evrensel bir bakış açısıyla yorumlayan öğrencilerimiz kendi kültürüne ait değerleri benimser ve başka kültürlerin değerlerine saygı duyan bir sanat anlayışı geliştirirler.
Görsel Sanatlar derslerimizi, görsel materyallerimizin bulunduğu,atölyelerimizde yapmaktayız.
Sanat eğitimiyle de öğrencilerin estetik beğenilerini geliştirerek, plastik sanatlar, seramik ve sanat tarihi branşlarıyla geliştirir ve estetik bakış açısı kazanırlar. Tasarlayabilme yeteneklerini geliştirerek; yaratıcı ve üretken olmalarını destekliyoruz.
Yaratıcı, kendine güveni olan, estetik beğeni düzeyi gelişmiş, yaşama olumlu bakan, dünyaya ve yakın çevresine karşı duyarlı ve hassas olmayı başarabilen, nitelikli gençler yetiştirip; Sanat nedir? Niçin vardır? Sanatın işlevi nedir? sorularına sağlıklı yanıtlar vermeyi ve çağdaş yaşamda yerlerini almalarını amaçlıyoruz.
Derslerin, resim atölyelerinde müzik eşliğinde yapılması önemli bir çalışma disiplini sağlamaktadır. Ayrıca; slayt ve reprodüksiyonlar, çeşitli teknik uygulamaları anlatan görsel malzemeler kullanılmakta; sanatçıların hayatını ve sanatını konu alan filmler izlettirilmekte ve online müze gezileri ile dersler desteklenmektedir.
Müzik
Okulumuzda Müzik dersleri hem teorik hem de uygulamalı olarak müfredata uygun bir şekilde gerçekleştirilmektedir.
Tarhan Koleji’nin geleneksel olarak her yıl düzenlediği sanat etkinliklerinde ve törenlerde görev alan öğrenciler bireysel ve ekip olarak icralarda bulunup kendilerini ifade etmekte ve özgüvenlerini bu etkinlikler ile geliştirmektedir.
Müziğe ilgisi olan öğrenciler yeteneklerini keşfedip bu sayede okulda ve il genelinde düzenlenen ses yarışmalarına katılarak üst düzey organizasyonlarda performanslarını sergilemektedir.
Akademik Kadro
Cengiz AKIN
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Fuat DEMİRTOZ
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Hasret AKKOÇ
Görüşme Günleri randevu almanız gerekmektedir.
Mücteba ÖZGENKAN
Pazartesi : 11:00 - 11:40
Salı : 11:00 - 11:40
Mehmet Boğaçhan KAYA
SALI : 12:35 - 10:45
CUMA : 10:05 - 10:45
Buğram Edis ÇAY
Perşembe : 10:55 - 12:25
Cuma : 11:45 - 12:25
Şule TURKYAŞAR
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Yavuz ATABAY
Pazartesi : 08:30 - 09:10
Cuma : 11:50 - 12:30
Muharrem KARADENİZ
Çarşamba : 12:40 - 13:20
Cuma : 12:40 - 13:20
Mukadder SÖNMEZ
Salı : 14:00 - 14:40
Çarşamba : 14:00 - 14:40
Ozan KIZAY
Salı : 14:50 - 10:50
Perşembe : 10:10 - 10:50
Hayrettin Dağ
Görüşme Günleri Çarşamba 09.00-10.30
Mustafa BAL
Salı : 12:40 - 10:50
Cuma : 10:10 - 10:50
İrem ŞEN
Pazartesi : 11:50 - 11:40
Çarşamba : 11:00 - 11:40
Rabia Nur YARDİBİ
Aslı ÖZTÜRK
Pazartesi : 10:05 - 11:35
Salı : 10:55 - 11:35
Nagihan DİREK
Salı : 14:00 - 14:40
Perşembe : 14:00 - 14:40
Ayşe ÖZBEK
Arife DİLBER - Sosyal Zümre Başkanı
Salı : 14:00 - 14:40
Perşembe : 11:50 - 12:30
Zeynep Sude BABATAŞI
Pazartesi : 10:55 - 10:00
Çarşamba : 09:20 - 10:00
Banu AYDOĞAN
Salı : 10:10 - 10:50
Cuma : 11:00 - 11:40
Sevil Meryem GAZİMEHMETOĞLU
Salı : 09:25 - 11:40
Perşembe : 11:00 - 11:40
Yiğit ÖZEL
Salı : 11:50 - 10:05
Cuma : 09:25 - 10:05
Abdullah YÜKSEL
Çarşamba : 11:00 - 11:40
Hasan KESKİN
Salı : 11:50 - 10:50
Çarşamba : 10:10 - 10:50
Mustafa BUDAK
Pazartesi : 11:50 - 12:30
Perşembe : 11:50 - 12:30
Hülya ARGUN
İlayda AVCI
Selen ERGİN
Salı : 11:50 - 13:20
Sandra AKAL
Pazartesi : 09:25 - 10:05
Cuma : 09:25 - 10:05
Kınar BALCI
Salı : 14:00 - 13:15
Cuma : 12:35 - 13:15
İrem ŞİMŞEK
Cavidan DURU
Pazartesi : 10:10 - 10:50
Perşembe : 10:10 - 10:50
CIP Sosyal
Sorumluluk Kulübü
Sosyal Sorumluluk Kulübümüz, öğrencilerimizin toplum bilincini geliştirmeyi, sosyal duyarlılıklarını artırmayı ve yaşadıkları çevreye aktif bir katkı sunmalarını sağlamayı amaçlayan bir oluşumdur. Kulübümüz; toplumsal sorunlara dikkat çekmek, farkındalık yaratmak ve bu sorunlara kalıcı, uygulanabilir çözümler üretmek için yıl boyunca çeşitli projeler yürütmektedir.
Her bir öğrencimiz, kulübün faaliyetleri aracılığıyla hem bireysel hem de toplumsal sorumluluk duygusunu güçlendirme fırsatı bulur. Bu doğrultuda;
-
Hayvan barınaklarına ziyaretler gerçekleştiriyor, dostlarımızın ihtiyaçlarına destek oluyoruz.
-
Yetimhane ziyaretleri ile çocuklara moral ve motivasyon sağlayacak etkinlikler düzenliyoruz.
-
Kermes organizasyonları ile hem dayanışmayı artırıyor hem de ihtiyaç sahibi bireylere katkı sağlıyoruz.
-
Evsizlere yemek dağıtımı yaparak toplumsal dayanışmanın en anlamlı örneklerini hayata geçiriyoruz.
-
Kıyı ve çevre temizliği etkinlikleriyle doğanın korunmasına yönelik farkındalığı güçlendiriyoruz.
Kulübümüz, sadece bir etkinlik alanı değil; öğrencilerin empati kurmayı, iş birliği yapmayı ve toplumsal değişime öncülük etmeyi öğrendikleri bir yaşam alanıdır. Hedefimiz, daha duyarlı, daha bilinçli ve daha sorumlu bireylerin yetişmesine katkı sağlamak; küçük adımlarla büyük farklar yaratmaktır.
Geleceği daha iyi kılmak için çıktığımız bu yolda, duyarlılıkla atılan her adımın toplum için değer olduğuna inanıyoruz.
Diğer Etkinlikler
Özel Tarhan Koleji’nin öğrenme ortamı; beceri atölyeleri, öğrenci kulüpleri, sosyal sorumluluk projeleri ve rehberlik hizmetleriyle zenginleştirilmiştir. Sunulan programlar, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerine, toplumsal sorumluluk, liderlik ve iş birliği becerileri geliştirmelerine olanak verir.
Rehberlik
Eğitilmiş insan gücü, toplumsal kalkınmanın en önemli ögesidir. Bu anlamda bireyin eğitimine yapılan yatırımlar, toplumun kalkınmasına yapılan yatırımlardır.
Eğitim, bireyi tüm yönleriyle bir bütün olarak ele alma ve geliştirme sürecidir. Çağdaş eğitim anlayışına göre örgütlenmiş bir eğitim kurumunda yönetim, öğretim ve öğrenci kişilik hizmetleri eğitim sürecinin üç ana alanı olarak yer almaktadır. Rehberlik, öğrenci kişilik hizmetleri bünyesinde yer alan ve daha çok öğrencinin kişilik gelişimi ile ilgilenen bir hizmet alanıdır. Öğrencilerin kendilerini tanımaları, dengeli bir kişilik geliştirmeleri, uyum sorunları, ilgi, yetenek, değer ve kişilik özelliklerine uygun bir mesleğe yönelmeleri, alan ve ders seçmeleri, başarılarını artırmaları, serbest zamanlarını en iyi biçimde değerlendirebilmeleri, bireyler arası iletişim becerileri ve bazı konular rehberlik hizmetlerini okulda gerekli kılmaktadır
Rehberlik, bireyin kendini anlaması, çevredeki olanakları tanıması ve doğru kararlar vererek özünü gerçekleştirmesi için yapılan sistematik ve profesyonel bir yardım sürecidir. Rehberliğin en önemli işlevi; bireyin kendisi ve çevresi hakkında edindiği bilgileri özümsemesine, doğru ve sağlıklı tercihler yapabilen bir kişi olmasına yardımcı olmaktır.
Rehberlik Hizmetlerinin Genel Amaçları
Öğrencinin;
- Bedensel, zihinsel, duygusal vb. yönlerden özelliklerini tanımalarına ve kabul etmelerine, ayrıca Türk Milli Eğitimin amaçlarına uygun yetişmelerine,
- Okulun içinde veya dışında kişiliğinden gelen ve çevrenin, toplumun etkileri sonucu ortaya çıkan problemlerini çözebilecek yeterliliği kazanabilmelerine,
- Bedensel ve zihinsel yeteneklerini tanıyıp etkili bir şekilde geliştirebilmelerine,
- İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilmek için gerekli becerileri kazanmalarına ve yaşama karşı olumlu bir tutum geliştirmelerine,
- Amaç belirleme, sorun çözme, karar verme, tercih yapma, sorumluluk alma gibi yaşam becerilerinde yeterlilik ve kendine güven kazanmalarına,
- Yaşantılarını bir bütün olarak değerlendirerek bir yaşam felsefesi geliştirmelerine,
- Toplum gerçeklerini de göz önüne alarak, kendilerine uygun üst öğrenim programlarını, iş ve meslekleri tanıyıp seçmelerine,
- Boş zamanlarını yararlı bir şekilde değerlendirebilmelerine,
- Yeteneklerini kavrayıp, etkili bir şekilde geliştirebilmelerine,
- Bilimsel anlayışa, yaratıcılığa, hoşgörüye, sevgiye, demokratik tutum ve davranışa sahip, insan haklarına saygılı, çevresiyle uyumlu bireyler olarak yetişmelerine,
- Rehberliğin asıl işlevi; bireyin kendisi ve çevresi hakkında edindiği bilgileri özümlemesine, ayrıntılı ve gerçekçi bir “ben” kavramı geliştirmesine ve doğru karar verebilen bir kimse olmasına yardımcı olmaktır.
Rehberlik İlkeleri
- Rehberlikte insana ve onun kendine ilişkin konularda karar verme hakkına saygı esastır.
- Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri eğitimin ayrılmaz ve tamamlayıcı bir parçasını oluşturmaktadır.
- Rehberlik hizmetlerinden yararlanmada gönüllülük esastır.
- Rehberlik yaşam boyu yararlanılabilecek bir hizmettir.
- Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin bireysel boyutunda gizlilik esastır.
- Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir.
- Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri okulda öğrenciyle ilgili tüm kişilerin işbirliği ile gerçekleştirilir.
- Rehberlik ve psikolojik danışma tüm öğrencilere açık bir hizmettir.
- Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bireye ve onun geleceğine yöneliktir.
- Rehberlik hizmetlerinde bireysel farklılıklara saygı esastır.
- Rehberlik bireyin kendini tanımasına, anlamasına ve kabul etmesine yardımcı olmaktır.
- Rehberlik teknikleri uygulamak bir uzmanlık işidir.
- Her okul için gerekli olabilecek tek tip bir rehberlik programı yoktur. Her okul öğrencilerinin gereksinmelerini ve olanaklarını göz önüne alarak rehberlik programı hazırlar.
Psikolojik Danışmanın Görevleri
- Psikolojik danışman aşağıdaki görevleri yapar:
- İl çerçeve programını temel alarak okulunun rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri programını sınıf düzeylerine, okulun türüne ve öğrencilerin İhtiyaçlarına göre hazırlar.
- Rehberlik programının ilgili kısmının uygulanmasında sınıf öğretmenlerine rehberlik eder.
- Okulunun tür ve özelliklerine göre gerekli eğitsel ve meslekî rehberlik etkinliklerini plânlar, programlaştırarak uygular veya uygulanmasına rehberlik eder.
- Bireysel rehberlik hizmetlerini alanın ilke ve standartlarına uygun biçimde yürütür.
- Eğitsel, meslekî ve bireysel rehberlik çalışmaları için öğrencilere yönelik olarak bireyi tanıma etkinliklerini yürütür.
- Bireysel rehberlik hizmetleri kapsamında formasyonu uygunsa psikolojik danışma yapar.
- Sınıflarda yürütülen eğitsel ve meslekî rehberlik etkinliklerinden, uygulanması rehberlik ve psikolojik danışma alanında Özel bilgi ve beceri gerektirenleri uygular.
- Okul içinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle ilgili konularda araştırmalar yapar, bunların sonuçlarından yararlanılmasını sağlar.
- Öğrencinin mezun olacağı dönemde, okuldaki tüm eğitim ve öğretim sürecindeki gelişimini, yönlendirilmesi açısından önemli özelliklerini ve bu konudaki önerilerini içeren bir değerlendirme raporunu sınıf rehber öğretmeni, veli, öğrenci ve okul yönetiminin iş birliğiyle hazırlar. Bu raporun aslını öğrenci gelişim dosyasına koyar, bir Örneğini de Öğrenciye veya velisine verir.
- Eğitim-öğretim kurumundaki seçmeli derslerin konulmasında çevre koşullan, okulun olanakları, öğretmen sayısı ve branşı da gözetilerek yeni seçmeli derslere ilişkin araştırma yapar, bu derslerin zümre öğretmenlerince gerçekleştirilecek program çalışmalarında alanı ile ilgili görüşlerini bildirir.
- Okulda özel eğitim gerektiren öğrenci varsa veya kaynaştırma eğitimi sürdürülüyorsa, bu kapsamdaki öğrencilere ve ailelerine gerekli rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini rehberlik ve araştırma merkezinin iş birliğiyle verir.
- Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin öğrenci gelişim dosyalarını ve diğer gerekli kayıtlan tutar, ilgili yazışmaları hazırlar ve İstenen raporları düzenler.
- Okula bir alt Öğrenim kademesinden veya nakil yoluyla gelen öğrencilerin gelişim dosyalarını inceler, sınıf rehber öğretmeniyle iş birliği içinde değerlendirir.
- Gerekliğinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde kullanılacak ölçme araçları, doküman ve kaynakları hazırlama ve geliştirme çalışmalarına katılır.
- Öğrencilerin ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda eğitsel kollara yöneltilmesi konusunda branş ve sınıf rehber öğretmenine bilgi verir ve iş birliği yapar.
- Ailelere, öğrencilere, sınıf rehber öğretmenlerine ve gerektiğinde diğer okul personeline yönelik hizmet alanına uygun toplantı, konferans ve panel gibi etkinlikler düzenler.
- Okulda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin komisyonlara ve toplantılara katılır, gerekli bilgileri verir, görüşlerini belirtir.
- Orta öğretim kurumlarında Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliğinin ilgili maddesinde belirtilen görevi yapar.
- Ders yılı sonunda bu alanda yapılan çalışmaları değerlendirir, sonuçlarını ve gerekli bilgileri içeren bir rapor hazırlar.
Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevleri
Sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yapar:
- Okulun rehberlik ve psikolojik danışma programı çerçevesinde sınıfın yıllık çalışmalarını plânlar ve bu plânlamanın bir örneğini rehberlik ve psikolojik danışma servisine verir.
- Rehberlik için ayrılan sürede sınıfa girer. Sınıf rehberlik çalışmaları kapsamında eğitsel ve meslekî rehberlik etkinliklerini, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisinin organizasyonu ve rehberliğinde yürütür.
- Sınıfındaki öğrencilerin öğrenci gelişim dosyalarının tutulmasında, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisiyle iş birliği yapar.
- Sınıfa yeni gelen Öğrencilerin gelişim dosyalarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği içinde inceler, değerlendirir.
- Çalışmalarda öğrenci hakkında topladığı bilgilerden özel ve kişisel olanların gizliliğini korur.
- Sınıfıyla ilgili çalışmalarını, ihtiyaç ve önerilerini belirten bir raporu ders yılı sonunda ilk hafta içinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisine iletir.
- Öğrencilerin ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda eğitsel kollara yöneltilmeleri konusunda psikolojik danışmanla iş birliği yapar.
- Okul müdürünün vereceği, hizmetle ilgili diğer görevleri yapar.
Kariyer Planlama
Ders seçimi kariyer planlamamızın ilk ve en önemli adımıdır. Lise 10. sınıf öğrencilerimiz 11. sınıfa geçerken, hem okul yaşamlarını hem de meslek seçimlerini etkileyecek çok önemli kararlar almaktadırlar. Tüm yaşamlarında önemli rol oynayacak meslek ve üniversite bölüm seçimleri için, öğrencilerimizin, önce doğru dersleri seçerek öğrenim görmeleri, potansiyellerine uygun olan mesleği bilinçli olarak seçebilmeleri amaçlanır.
Öğrencilerin kendilerini, ilgi ve yeteneklerini tanımalarına yönelik olarak test ve envanter uygulamaları gerçekleştirilir. Uzman seminerleri ile doğru ve güncel bilgileri almaları hedeflenir. Tüm bu çalışma sonuçları; psikolojik danışmanın, öğretmenlerin, velinin ve öğrencinin katıldığı görüşmelerde aktarılır ve ders seçimi yapılır.
Ders seçim sürecindeki öğrencileri için;
- KDE “Kendini Değerlendirme Envanteri” uygulayarak,
- Sınıf içi hedef belirlemeye yardım edecek etkinlikler yaparak,
- En az bir, ihtiyaç doğrultusunda daha fazla bireysel görüşme yaparak,
- İlgili ders öğretmenlerinin görüşleri alınarak,
- Seçmeyi planladıkları derslerin üniversite bölümüyle bağlantılarını fark ettirerek,
- Veliyle birlikte son bir görüşme yapıp yaşamlarındaki en önemli kararlarından birisini doğru alabilmelerine yardımcı olmak hedeflenmektedir.
Kariyer Portfolyosu
Öğrencilerimizin, 9. sınıftan mezun oluncaya kadar gerçekleştireceği kariyer planlarını yönlendirecek ve karar verme süreçlerini destekleyecek veri biriktirebilmeleri için kariyer portfolyosu çalışması yürütülmektedir. Bu amaçla, kendilerini geliştirebilecekleri; sosyal, sanatsal, sportif, projeler, toplumsal hizmet gibi diğer alanlarla ilgili öneriler ve özgeçmiş örneğinin yer aldığı dosyalar hazırlanarak öğrencilerle paylaşılır.
Kariyer Portfolyosu ile hedeflenen;
- Lise yaşamı süresince kişisel ve kariyer gelişimleri adına yer aldığı tüm çalışmalardan edinilen bilgi, belge, (ödül, sertifika, yazı, fotoğraf, video) gibi dokümanları bir araya getirerek, ilgi alanlarının, yeteneklerinin, becerilerinin ve değerlerinin neler olduğuna dair farkındalık kazanmalarına destek olacaktır.
- Gelecekteki eğitim ve kariyer seçeneklerini tanımalarını sağlayacak, kendileri için en uygun seçeneği bulmalarına yardımcı olacaktır.
- Yaşadıkları her deneyim vizyonlarına, kişisel ve kariyer gelişimlerine katkı sağlayacaktır.
- Bilimsel projelere, sosyal sorumluluk ve toplumsal hizmet projelerine, meslek gözlem programına, yaz okullarına, kulüplere, konferanslara, sanatsal ve sportif etkinliklere, üniversitelerin lise öğrencilerine yönelik düzenledikleri atölye çalışmalarına katılmak ve bunların değerlendirmesini yapmak, kişisel gelişim ve kariyer planlama yolculuklarında ışık tutacaktır.
Kariyer Günleri
Kariyer Günleri tüm lise öğrencilerimize, gelecekteki yaşamları ve meslek seçimleri için bugün neler yapmaları gerektiği ile ilgili bilinçlenme ve farkındalık kazanmalarını sağlayan bir organizasyondur. Kariyer Günleri kapsamında; öğrencilerimiz kendi sınıf düzeyleri doğrultusunda yıl boyunca birden çok etkinliğe katılarak, alanında uzman iş adamı, iş kadını, akademisyen ve kendi akranlarını dinler, öğrenir, sorar ve meslek seçimlerine giden bu yolda kendilerine bir hedef belirlemeye çalışırlar.
Kariyer Günleri programı kapsamında;
- Vizyoner Konuşmacı: Alanında önemli başarılar elde etmiş kişilerin davet edilerek, kendi yaşamlarını ve geldikleri konuma nasıl ulaştıklarını öğrencilerimize aktardıkları bir etkinliktir.
- Meslek Tanıtımları: 12. sınıf öğrencilerimizi ilgilendikleri ve hedefledikleri üniversite bölümlerini tanıtmak amacıyla alanlarında yetkin kişilerle buluşturduğumuz etkinliklerdir.
- Üniversite Tanıtımları: Devlet ve vakıf üniversitelerinin bursluluk ve diğer programları hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlenen bir etkinliktir. Ayrıca bu çalışma kapsamında bazı üniversitelere geziler düzenlenmektedir.
- İş İnsanları ile Buluşma: Her sene belirlediğimiz bir tema üzerinden akademik konumlara sahip kişilerin davet edilerek, öğrencilerimize görüş ve bilgilerini aktardıkları bir etkinliktir.
- Rektörlerle Buluşma: Öğrencilerimiz küçük gruplar halinde hedefledikleri üniversitelerin rektörleri ile buluşarak, düşündükleri, merak ettikleri sorulara yanıt bulmayı hedeflerler. Öğrencilerimiz küçük grup çalışmasından sonra davetli tüm rektörlerle panelde bir araya gelirler.
- Dekanlarla Buluşma: 9 ve 10. sınıf öğrencilerimiz ders ve meslek seçim süreci öncesinde bilgi edinmek amacıyla dekanlarla buluşurlar.
- Tadımlık Dersler: 11. sınıf öğrencilerimiz ve gönüllü 12.sınıf öğrencilerimiz hedefledikleri üniversite bölümlerinin öğretim görevlileri ile buluşur ve mesleğin genel kriterleri hakkında bilgiler edinirler. Akademisyenden bir üniversite öğrencisi gibi bölümde anlatılan bir dersi dinleme fırsatı bulurlar.
Mezunlarla Sohbet
Farklı üniversite ve bölümlerde okuyan ya da mezun olmuş eski Tarhanlılar lise yaşantısı, lise eğitimi, üniversite hayatının liseden beklentileri konusunda öğrencilerimize bir panelle bilgi verirler, rehberlik ederler.
Meslekler Günü
Öğrencilerimizin bir mesleği, eğitim, çalışma koşulları ve iş olanakları açısından derinlemesine tanımaları amacıyla her yıl “Meslekler Günü” etkinliği düzenlemekteyiz. Etkinlikte, geleceğin iş dünyasına hazırlanmak için gençlerin yapması gerekenler ile ilgili vizyoner bir konuşmacının konferansından sonra yaklaşık 20 farklı meslek alanı tanıtılmaktadır.
Sosyal Sorumluluk
Sosyal sorumluluğun maddi bağıştan öte olduğunu bilen lise öğrencilerimiz, hayata geçirdikleri projeler ile;
- Ürettikleri akılcı çözümleri sürdürülebilir kılarak ve paylaşarak diğer bireylerin de çeşitli alanlarda duyarlılık geliştirmesine katkıda bulunurlar.
- Sosyal sorumlulukla ilgili temel kavramları özümser, sivil toplum kuruluşlarını tanır ve farklılıklarla zenginleşmeyi öğrenirler.
- Hem diğer canlılara hem de kendi hayatlarına dokunan projeler ile bir bütünün parçası olarak ne kadar çok şey yapabileceklerini keşfederler.
Lise öğrencilerimiz dört temel alanda sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirirler:
12.Sınıflar : Yardıma Muhtaç Ailelere Kıyafet Yardımı Organize ederler.
11.Sınıflar : Çevre/Kıyı Temizliği etkinliklerine katılırlar.
10.Sınıflar : “Toprağa Bir Umut Bırakıyoruz” Fidan Dikme Projesi düzenlerler.
Tüm sınıflardaki öğrencilerimiz “Geleceğin Yazarları” projesine katılım sağlarlar.
Sıfır Atık: Öğrencilerimiz plastik kullanımının azaltılması, elektrik ve su kullanımına dikkat edilmesi üzerine bilinçlendirme çalışmaları yaparlar.
Hayvan Hakları: Hayvanların korunma ve barınma ihtiyacını karşılayan çeşitli projeler geliştirirler.
Kardeş Okul Projesi: Öğrenciler arasında sevgi, saygı, sosyal sorumluluk, yardımlaşma ve dayanışma duygularını geliştirmek, okul kültürlerinin tanıtımını sağlamak, ahlaki ve eğitsel anlamda fikir alışverişinde bulunularak ortak projeler geliştirilmesi beklenmektedir.
Sivil Toplum Kuruluşları ile İşbirliği: Farklı kurum içi organizasyonlarda sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yaparlar. Okulumuzda geleneksel olarak düzenlediğimiz kermeslerde, dönem boyunca kulüp çalışmalarında ürettikleri ürünleri bağışa dönüştürerek STK’lara destek olurlar.
Kulupler
ALMANCA KULÜBÜ: Kulübümüze gelen, farklı dil seviyelerinden ( A1 ,A2.B1 ) öğrencilerimizle ; Goethe Enstitüsü’nün hazırladığı sertifika sınavlarına hazırlanıyoruz.
- Öğrencilerimizi motive edecek gezilerimiz oluyor.
- Almanya ve Avusturya’da eğitim görmek isteyen öğrencilerimizi bu konuda bilgilendiriyoruz.
- Ülkemizde ve Almanya’da uygulanan almanca sınavlar ve projeler hakkında bilgi veriyoruz.
- Almancanın daha etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlıyoruz
- Güncel ve öğretici almanca filmler izliyoruz
BİLGİSAYAR KULÜBÜ: Ülkemizde de bilgi toplumunun simgesi olarak bilgisayar ve bilgisayara dayalı iletişim teknolojilerinin her alanda kullanımının yaygınlaşması sonucu bilgisayara olan bağımlılık artmıştır. Bu nedenle çıktığımız yolda bilgiyi tüketen değil, üreten, ürettiğini kullanan bireyler yetiştirmeyi planlıyoruz. Bilgisayar Bilimi dersinde öğrencilerimiz bir programlama dilinde kod nasıl yazılır onu deneyimlerken diğer programlama dillerinin de mantığını ezberlemeden alt yapısını oluşturacaklardır. Bu derste öğrendiklerini diğer derslere entegre ederek disiplinler arası çalışmaya özen göstereceklerdir.
GÖRSEL SANATLAR KULÜBÜ: Çalışmalarımız öğrencilerimizin kendilerini daha rahat ifade edebilmelerine ve iç dünyalarını yansıtabilmelerine olanak sağlar. Yetenek, esneklik, duyarlılık duyguları gelişir. Toplumsal olaylara duyarlı, kendine güvenen bireyler olarak hayatlarına devam etmeleri için desteklenirler.Atatürk’ün güzel sanatlara verdiği önemi kavrar ve çalışmalarına bu yönde devam ederler. Öğrencilerimizin karakalem, röprodüksiyon çalışmaları, tual üzerine akrilik boya, kil hamuru ile şekillendirmeler, karakter tasarımları ve ebru sanatı gibi her öğrencinin ilgi ve yeteneğine göre çalışma yapması ve sanatsal faaliyetlere katılımı resim atölyelerinde gerçekleştirilir. Okulun çeşitli bölümlerinde veya online platformda yapılan çalışmalar sergilenir.
KÜLTÜR EDEBİYAT KULÜBÜ: Kulübümüz, modern Türkiye’nin gereksinimi olan çağdaş, kültürlü, ulusal ve evrensel bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmenin onuruyla çalışmalarını sürdürmektedir.
Amaçlarımız:
- Kültürel etkinlikleri izlemek,
- Edebiyat dergisi çıkarmak,
- Dergi için gerekli tasarım çalışmalarını yapmak,
- Yarışmalar, dinletiler ve panolar hazırlamak,
- Ulusal kutlama programları ve anma törenlerini hazırlamak,
- Türk kültür yaşamının değerli şahsiyetleri ile etkin ve verimli söyleşiler yapmak,
- Yaşayarak görerek etkili bir şekilde öğrenmeyi sağlamak amacıyla edebi şahsiyetlerin müzelerini gezmek amaçlanmaktadır.
Hedeflerimiz:
- Öğrencileri sadece akademik anlamda gelişmiş birer birey olarak değil; kendini kültür ve edebiyatla da zenginleştirebilen bireyler olarak yetiştirmek,
- Öğrenciler arasında edebiyata, sanata ilgi ve merak uyandırmak,
- Öğrencilerin özgür, yaratıcı ve eleştirel düşünme yeteneğinin gelişmesine katkıda bulunmak,
- Öğrencilerin kendilerini ve yeteneklerini tanımasını ve değerlendirme becerisini kazandırmak,
- Öğrencilerin topluluk karşısında kendilerini ifade edebilmelerini sağlamak,
- Öğrencilerde içinde yaşadığı çağı değerlendirebilme becerisi geliştirmek,
- Öğrencilere farklı görüş ve düşüncelere hoşgörü gösterebilme becerisi kazandırmak,
- Öğrencilerde grup bilinci oluşturma, öğrencilerin organizasyon ve yaratıcılık yeteneğini geliştirmek,
- Öğrencilerin Türkçenin doğru ve estetik kullanımını benimsemeleri hedeflenmektedir.
MÜZİK KULÜBÜ:
Amaçlarımız:
- Kendimizi ifade etmenin farklı yollarını denerken, bireysel ve birlikte müzik yapmanın keyfi ile ritmin, tek ve çok sesliliğin içinde potansiyelimizi fark ettirecek, yeteneklerimizi açığa çıkaracak etkinlikler düzenlemek,
- Kulüp olarak üstlendiğimiz her etkinlikte üyelerimizin aktif rol almasını sağlayacak düzenlemelerde bulunmak,
- Müziğin rahatlatıcı etkisini hissettirici çalışmalar yapmak amaçlarımızdır.
Hedeflerimiz:
- Öğrencilerin isteklerini göz ardı etmeden kendi aralarında hazırladıkları ürünü, çalışmayı, araştırmayı sunmalarına yardımcı olmak.
- Öğrencinin sosyalleşmesi ve kendine güvenin artırılması,hedeflenen çalışmalarda okulumuz bünyesinde gerçekleşen ve liseler arası yarışmalara katılımı destekleyerek, birey olma duygusunu hissettirmek.
- Okul dışı konser ve seminerlere katılmak.
- Organizasyonlarda öğrencilerin rolünü artırıcı davranışlarla destekleyici olmak.
- Atölye çalışmalarında sanatın farklı yönlerini deneyimlemelerini sağlamak.
- Ritim duygusunu güçlendirici faaliyetler düzenlemek.
- Öğrencileri alanında uzman sanatçılarla bir araya getirmek.
SPOR KULÜBÜ:
Amaçlarımız:
- Öğrencilerimizin sosyal hayatlarını geliştirmeyi,
- Aktif spor yaşantısı kazandırmayı,
- Bir spor branşı ile meşgul olup boş zamanlarını değerlendirmek ve başarma arzusu duygularını açığa çıkarmayı,
- Okulumuz hentbol, basketbol, voleybol, futbol, badminton, masa tenisi takımlarına seçilen öğrencilerimizi, sosyal etkinlik kulüp saatleri ve boş zamanlarda yapılan antrenmanlarla il, ilçe maçlarına ve diğer özel turnuvalara hazırlamayı,
- Doğa Sporları Kulübü bünyesinde yaz kampları, kış kampları, doğa yürüyüşü yapmayı; öğrencilerin kış kampında kayak sporunu, yaz kampında kano, yelken, sörf sporlarını öğrenmelerini sağlamayı; doğa yürüyüşleriyle yakın çevremizi tanımalarını, doğayla iç içe yaşamayı, doğayı sevmeyi, korumayı, doğada yol bulmayı, yön bulmayı, kendi ihtiyaçlarını kendileri karşılamayı, sorunlarına çözümler bulma konularında alışkanlıklar edinmelerini sağlamayı amaçlamaktayız.
Hedeflerimiz:
- Dostça oynama ve yarışma, kazananı takdir etmeyi, kaybetmeyi kabullenmeyi, hile ve haksızlığın karşısında olmayı öğretmeyi,
- Okul içi ve dışı organizasyonlar yapmayı ve sporun kaynaştırıcı özelliğinin farkına varmayı kavratmayı,
- Aynı hedef doğrultusunda bir arada ekip olarak çalışmayı öğretmeyi,
- Öz güveni gelişmiş, yaratıcı ve aynı zamanda eleştiriye açık bir birey olabilmeyi öğretmeyi,
- Atatürk’ün spor ve sporcuya verdiği önemi kavratmayı, bu doğrultuda hareket etmeyi,
- Etkinlikler ve turnuvalar düzenleyerek olimpizm ruhunu içinde hisseden, fair-play davranışları çizgisinde sporu hayat felsefesi olarak benimseyen ve yaşam boyu spor yapan insanlar yetiştirmeyi,
- Çevresine güven veren ve sorunlara çözüm üreten, spor ahlakı gelişmiş, çağımızın eğitim anlayışına uygun, kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda “ben” değil “biz” diyebilen, kendi bilgi ve becerilerini paylaşabilen bireyler yetiştirmeyi hedeflemekteyiz.
GEZİ, TANITMA VE TURİZM KULÜBÜ
- Öğrencilerde kültürel mirasa duyarlılık geliştirmek, tarihi ve doğal güzelliklerin korunmasının önemini kavratmak.
- Yurt içindeki turistik bölgeleri tanıtmak ve bu bölgelerin özellikleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak.
- Okul içi ve okul dışı gezi etkinlikleri düzenleyerek, öğrencilerin gözlem yapma, araştırma ve öğrenme becerilerini geliştirmek.
- Turizm bilincini ve turizmin ülke ekonomisine katkısını öğrencilere öğretmek. Farklı kültürleri tanıyarak hoşgörü ve empati duygularını güçlendirmek.
- Doğal alanların korunmasına yönelik sorumluluk duygusu oluşturmak ve sürdürülebilir turizm anlayışını yaymak.
- Gezi planlama, organizasyon ve raporlama becerileri kazandırmak.
- Yerel değerleri, yöresel ürünleri ve kültürel zenginlikleri tanıtmayı teşvik etmek.
- Okulda turizmle ilgili farkındalık çalışmaları (panolar, sunumlar, sergiler, tanıtım günleri) düzenlemek.
- Toplu hâlde hareket etme, sorumluluk alma ve işbirliği yapma becerilerini güçlendirmek.
Üniversiteye Hazırlık
Okulumuzda öğrencilerin üniversite sınavlarına (Temel Yeterlilik Testi ve Alan Yeterlilik Testi) etkin olarak hazırlanabilmeleri amacıyla yurt içi üniversite danışmanlık birimi oluşturulmuştur. Birimin amacı, Türkiye’de üniversite eğitimine devam etmek isteyen öğrencileri gerek akademik gerek psikolojik olarak sınavlara etkin olarak hazırlamak, üniversite ve yükseköğretim programlarını tanıtmak, başvuru, tercih ve yerleştirme işlemlerini gerçekleştirmektir. Gelişimsel rehberlik programı kapsamında hazırlanan çalışmalar 11 ve 12. sınıflarda yoğun olmak üzere 9. sınıftan başlayarak tüm sınıfları kapsamaktadır.
Akademik Çalışmalar
- Özel Anadolu Lisesi statüsüne sahip olan okulumuzda MEB müfredatına uygun olarak tam öğrenme yöntemiyle tüm kazanımların eksiksiz olarak verilmesi yanında YKS sistem özelliklerine paralel olarak ek çalışma programları oluşturulmuştur.
- Sınavlara temel teşkil eden derslere yönelik yapılan hazırlık çalışmaları basılı ve dijital kaynaklarla desteklenmektedir. Bu kapsamda ders anlatım föyleri, soru bankaları, konu değerlendirme sınavları ve işlenen konulardan ya da genel olmak üzere deneme sınavları uygulanmaktadır.
- Konu değerlendirme ve deneme sınavları sonunda ölçme değerlendirme birimi tarafından gelişim raporları hazırlanır. Hazırlanan raporlarda özellikle desteklenmesi gereken alanlar belirlenerek takviye/pekiştirme çalışmaları yapılır.
- Konu değerlendirme ve deneme sınav sonuçları tüm öğrenci velilerine elektronik ortamda gönderilerek etkin bir takip süreci sağlanır.
- Tüm derslerde gerek teorik gerek uygulama çalışmalarının etkin olarak yürütülmesi amacıyla programlı olarak ödev uygulaması yapılmakta ve ödevler takip edilmektedir.
- Haftalık ders programı dışında hafta içi ek çalışma programı oluşturulur ve sene başında tüm öğrencilere duyurulur. MEB onayıyla gerçekleşen çalışmalar okul çıkış saatinden sonra takviye kurs programı şeklinde uygulanır.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmaları
Okulumuzda uygulanan üniversite hazırlık programı kapsamında, rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları, akademik programın ayrılmaz ve tamamlayıcı yanını oluşturur. Eğitsel, mesleki ve kişisel-sosyal gelişim alt başlıklarıyla yürütülen çalışmalarla öğrencilerin motivasyonlarının üst düzeyde sağlanması amaçlanır. Bu kapsamda yürütülen çalışmalar:
Öğrenci tanıma çalışmaları: Bireysel görüşmeler, grup çalışmaları ve ölçme araçlarının uygulanması sonunda öğrencilerin yetenek, ilgi, kişilik özellikleri, çalışma yöntemleri, mesleki gelişimleri ve değerleri, mesleki olgunluk düzeyleri belirlenerek bireysel yönlendirmeler yapılır.
Bilgilendirme çalışmaları: Üniversite sınav sistem özellikleri, orta öğretim başarı puanının önemi, çoktan seçmeli test tekniği, yüksek öğretim programları (meslek) ve üniversite tanıtımları, üniversite ziyaretleri, üniversite yaşamı, kariyer gelişimi ve meslek tanıtım günleri, sınavlara başvuru süreci, bilinçli tercih kullanımı vb. çalışmalar basılı yayın, seminer ve gezi şeklinde yapılır.
Destekleme çalışmaları: Motivasyon sağlama, hedef belirleme, sınav kaygısı çalışmaları, başarılı olma stratejileri, farklı derslere çalışma yöntemleri vb. çalışmalar kişisel-sosyal rehberlik kapsamında bireysel ya da grup çalışmaları şeklinde yapılır.
Sınıf Düzeylerine Göre Üniversite Hazırlık Süreci
9 ve 10. sınıf çalışmaları:
Diploma puanları, bir öğrencinin 9, 10, 11 ve 12. sınıfta elde edilen yılsonu ağırlıklı puan ortalamalarına göre hesaplanarak ÖSYM tarafından ortaöğretim puanlarına dönüştürülür ve üniversite sınav puanlarına eklenir. Bu amaçla 9 ve 10. sınıfta öğrencilerin sınav sistemini öğrenmesi ve strateji belirlemesi önem taşımaktadır. Ayrıca, TYT’de derslerin kazanımları büyük ölçüde 9 ve 10. sınıf konularından oluşmaktadır. Bu nedenle hazırlık çalışmaları 9. sınıf itibari ile tüm derslerin kazanımlarının eksiksiz ve tam olarak öğrenilmesiyle başlar. Bu amaçla Konu Tarama Testleri (KTT) uygulanarak pekiştirme çalışmaları düzenlenir. Öğrenciler 10. sınıfta ileride öğrenim görecekleri yükseköğretim programına temel teşkil edecek ders seçimlerini yaparlar. Yani bu dönem, kariyer ve meslek yönelimleri arasında tercih yapılan dönemdir. Bu dönemde öğrencilere bireysel ve grupla psikolojik danışma, öğrenci tanıma teknikleri ve kariyer gelişimi, meslek tanıtım günleri organizasyonuyla destek verilir.
11 ve 12. sınıf çalışmaları:
10. sınıfta yapılan ders seçimleriyle birlikte 11 ve 12. sınıfta öğrenciler ortak dersler dışında seçmeli derslerle üniversite sınavında yönelmek istedikleri puan türüne göre ağırlıklı bir eğitim programına katılırlar. Müfredat çalışmaları AYT eksenli devam ederken diğer taraftan TYT tekrar programları yapılır. Kariyer Tanıma Çalışmaları yanında işlenen konulardan ve genel olmak üzere uygulanan deneme sınavlarıyla öğrencilerin takibi yapılmaktadır. Sınav sonuçlarına göre öğrencilerin olası eksik kazanımları saptanarak bireysel ve grup pekiştirme çalışmaları gerçekleştirilir. Bu dönemde rehberlik birimi tarafından özellikle motivasyon sağlama, üniversite gezileri, çalışma yöntemleri, sınav teknik ve stratejileri, mesleki rehberlik, kaygı ile başa çıkma, sınav başvuruları ve tercih danışmanlığı çalışmaları yapılmaktadır.
Hazırlık Sınıfı
Neden İngilizce Hazırlık Okumalıyız?
Hazırlık dönemi, öğrencilerimizin hayatları boyunca karşılaşacakları büyük fırsatlardan biridir. Hazırlık sınıfı dil becerileri açısından köklü temellerinin atıldığı bir süreçtir. Ortaöğrenime geçişte bir köprü görevi görmekte ve öğrencilerimizin liseye daha iyi adapte olmasını sağlamaktadır.
Bir yıl boyunca sadece dil öğrenimine yoğunlaşan öğrenciler temel bilgileri edindikleri için ilerleyen yıllarda bu bilgileri içselleştirmede ve kullanmada daha başarılı olurlar. Dil öğrenmenin keyfine varırlar. Ayrıca yaşam boyu çalışma becerileri geliştirirler.
- Önceliğimiz öğrencilerimize farklı kültürleri ve kendi kültürlerini tanımalarına imkân verecek ortamlar oluşturarak evrensel değerler farkındalığını yaratmaktır.
- Tüm öğrencilerin, öğretim ve öğrenme sürecine dâhil olmalarını sağlamak için derslerde farklı ve esnek öğretim yöntemleri kullanılır.
- Temel dil bilgisi kuralları okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerileriyle entegre bir şekilde öğretilir. Kelime bilgisine özellikle yoğunlaşılır.
- PET (Preliminary English Test) sınavına hazırlık yapılır. Farklı faaliyetlerle bu sınav için taktikler kazandırılır.
- Her yıl İngiltere’de üç hafta süren Dil Okulu Programı düzenlenir. Bu program öğretmenlerimiz eşliğinde gerçekleştirilir. Öğrenciler hem öğrendiklerinin gerçek dünyada nasıl karşılık bulduğunu görürler hem de sorumluluk alma ve birey olma becerilerini geliştirirler.
- Sene sonunda yapılan “Prep Show” etkinliğinde öğrenciler yıl boyunca öğrendikleri İngilizce ve Almanca bilgilerini aileleriyle paylaşırlar. Bu etkinlik ayrıca öğrencilerimiz için Tarhanlı olmak bilincini pekiştiren önemli bir deneyimdir.
Model United Nations (MUN) Nedir?
Model United Nations (MUN), öğrencilerin Birleşmiş Milletler’i örnek alarak küresel meseleleri tartıştığı, çözüm önerileri geliştirdiği ve uluslararası diplomasi süreçlerini deneyimlediği akademik bir etkinliktir. MUN’de öğrenciler, farklı ülkeleri temsil eden birer “delege” rolüne bürünür ve gerçek dünya sorunlarına ülkelerinin bakış açısıyla yaklaşırlar.
Konferans boyunca öğrenciler; komite oturumlarına katılır, konuşmalar yapar, müzakerelerde bulunur ve sonuç bildirgeleri hazırlayarak karar süreçlerine katkı sağlarlar. Bu yönüyle MUN, hem akademik hem sosyal becerileri geliştiren kapsamlı bir eğitim deneyimidir.
MUN Öğrencilere Neler Kazandırır?
Küresel farkındalık
Öğrenciler çevre, insan hakları, güvenlik, sağlık, teknoloji ve ekonomi vb. dünya gündemindeki konuları derinlemesine inceleyerek geniş bir bakış açısı kazanır.
Diplomasi ve iletişim becerisi
MUN, öğrencilerin fikirlerini açık, saygılı ve etkili bir şekilde ifade etmelerini; aynı zamanda karşıt görüşlerle diplomatik bir üslupla müzakere etmelerini sağlar.
Araştırma ve akademik yazım
Delegeler, temsil ettikleri ülkeyi ve komitelerinde ele alınan konuları araştırarak bilimsel düşünme, analiz etme ve akademik rapor hazırlama becerilerini geliştirir.
Topluluk önünde konuşma
Konferanslarda yapılan açılış konuşmaları, moderatörlü tartışmalar ve müzakereler öğrencilerin özgüvenini artırır.
Liderlik ve takım çalışması
Öğrenciler, çözüm taslakları hazırlarken ve karar süreçlerinde çalışırken iş birliği, sorumluluk alma ve liderlik becerilerini deneyimleme fırsatı bulur.
Okulumuzda MUN Çalışmaları
Okulumuzda MUN çalışmaları, öğrencilerin ulusal ve uluslararası konferanslara katılmalarına olanak sağlayan sistemli bir hazırlık süreci içerir. MUN Kulübü kapsamında:
Öğrenciler temel MUN kuralları, diplomasi dili ve komite işleyişi konusunda bilgilendirilir.
Delegeler araştırma yapmak, pozisyon belgeleri hazırlamak ve konuşma pratikleri yapmak üzere çalışmalar yapar.
Hazırlık süreci, tartışma tekniklerinden çözüm önerisi yazımına kadar kapsamlı çalışmadır.
Konferanslara katılım yoluyla öğrenciler farklı okullardan delegelerle bir araya gelerek küresel konularda görüşlerini paylaşma fırsatı bulurlar.
Okulumuz için MUN, sadece bir etkinlik değil; öğrencilerimizin entelektüel, sosyal ve kültürel gelişimlerini destekleyen güçlü bir öğrenme platformudur.
Projeler
CERN Laboratuvarı Sertifika Programı
Atalık Tohum
Şiir Dinletisi
7 Bölge 7 Tat
İğneada Milli Park Projesi Saha Çalışması
Bülten & Dergi
Okulumuza ait bülten, dergi ve bilgilendirme PDF’lerine buradan ulaşabilirsiniz.