Ortaokul
Bilgi ve Karakterle Büyüyen Yolculuk
Özel Tarhan Koleji Ortaokulu, öğrencilerin akademik temellerini güçlendirirken; düşünme becerilerini geliştiren, özgüveni artıran ve sosyal-duygusal gelişimi destekleyen bir eğitim ortamı sunar.
Eğitim & Öğretim
Ortaokulumuzda her bireyin farklı şekilde öğrendiğini esas alarak öğrencilerimizin güçlü yönlerini öne çıkarıyor ve onlara kendini tanıma imkânı sunuyoruz. Bireysel olarak takip ettiğimiz ve değerlendirdiğimiz öğrencilerimiz yetkinliklerini ve en etkili şekilde nasıl öğrendiklerini keşfediyorlar. Başka bir deyişle, hayat boyu gereksinim duyacakları öğrenme becerisini ediniyorlar.
Birey ve Süreç Odaklı
- Akademik programlarımız ve öğretim araçlarımızın öğrenciye özgü olmasına,
- Dersin öğrenme kalitesi ve verimliliğinin artırılarak öğrencinin derste öğrenmesine,
- Deneyerek ve üreterek öğrendiklerine farklı bir boyut kazandırmasına, uygulama yaparak kalıcı öğrenmenin oluşturulmasına,
- Atölye ve laboratuvar çalışmalarıyla özel ilgi alanlarının belirlenmesine ve kişisel yetkinliklerin geliştirilmesine,
- Akademik kazanımların öğrencinin yaşamında sosyal farkındalık ve toplumsal bilince dönüşmesine,
- Akademik kazanımların öğrencinin yaşamında sosyal farkındalık ve toplumsal bilince dönüşmesine,
- Kendi potansiyelinin en üst noktasına ulaşmasına,
- Bireysel farklılıkların ve ihtiyaçların farklı öğrenme araçlarıyla desteklenmesine olanak sağlayacak bir okul iklimi oluşturmayı hedefliyoruz.
Öğretim & Programlar
Türkçe
Okulumuz Türkçe Bölümü, Maarif Eğitim Modeli doğrultusunda yürütülen eğitim anlayışıyla öğrencilerimizin okuma, anlama, yazma ve etkili iletişim becerilerini üst düzeye çıkarmayı hedefleyen kapsamlı …
bir yaklaşım benimser. açıdan güçlü, kendini sözlü ve yazılı olarak etkili bir biçimde ifade edebilen bireyler yetiştirmektir.
Türkçe öğretim sürecimizde öğrencilerimizin dili bir düşünme, öğrenme ve iletişim aracı olarak etkin kullanmalarını sağlayacak çok yönlü çalışmalar yürütmekteyiz. Okuma-anlama atölyeleri, öğrencilerin metinleri derinlemesine çözümlemelerine, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve farklı bakış açıları kazanmalarına olanak tanır. Bu süreçte gönüllü okuma programları, kitap tahlilleri ve yaratıcı metin yorumlama etkinlikleri uygulanır.
Öğrencilerimizi edebi dünya ile daha güçlü bir bağ kurmaları için yazar buluşmaları, söyleşiler ve kitap etkinlikleri düzenliyoruz. Böylece okudukları eserlerin oluşum süreçlerini birinci elden deneyimleyerek edebiyatı yaşamın içinden bir yolculuğa dönüştürüyorlar.
Akademik bilgi ile sosyal becerileri bir araya getiren proje ödevleri ve sunum çalışmaları, öğrencilerin araştırma becerilerini geliştirmelerini, topluluk önünde özgüvenle konuşmalarını ve etkili iletişim tekniklerini hayata geçirmelerini sağlar. Bu süreçte öğrenciler hem bireysel hem de işbirlikçi öğrenme etkinliklerinde aktif rol alırlar.
Türkçe Bölümü olarak öğrencilerimizi sanatın ifade gücüyle buluşturmak amacıyla şiir, öykü ve mektup yarışmaları düzenliyor; yerel ve ulusal yarışmalara katılım sağlayarak öğrencilerin özgün yazma becerilerini geliştirmelerine katkı sunuyoruz.
Eğitim sürecimizin önemli bir parçası da güçlü bir kütüphane kültürüdür. Öğrencilerimizi araştırma yapmaya, kaynak taramaya ve düzenli okuma alışkanlığı kazanmaya teşvik ediyor; kütüphaneyi öğrenme ve keşif merkezi olarak aktif kullanıyoruz.
Sınava hazırlanan 8. sınıf öğrencilerimiz için sınavlara yönelik özel çalışma planları, soru çözümleri, bireysel soru çözüm takibi, deneme sınavları ve konu pekiştirme etkinlikleri düzenliyoruz. Bu süreç, öğrencilerin hem akademik başarılarını güçlendirmekte hem de üst kademelere geçişte ihtiyaç duyacakları çalışma disiplinini kazandırmaktadır.
Tüm bu çalışmalar ışığında Türkçe Bölümü olarak hedefimiz; dili bilinçli kullanan, kültürel birikimi yüksek, düşünen, üreten, sorgulayan ve kendini her ortamda güvenle ifade edebilen bireyler yetiştirmektir. Maarif Modeli’nin bütüncül eğitim anlayışıyla şekillenen bu süreç, öğrencilerimizin hem bugün hem de gelecekte güçlü bireyler olarak yer almalarını sağlayan sağlam bir temel oluşturmaktadır.
Matematik
Matematikte öğrenciler bilgiyi edilgen almaktan ziyade etkin katılımla seçme, karşılaştırma, değerlendirme ve yorumlama süreçlerini kullanarak öğrenir ve derinleşir ve gelişir sürekli ve…
mutlak doğrular olarak kabul etmek yerine, etkin katılım yoluyla ulaştıkları bilgiler üzerinde seçme, işlem, karşılaştırma, değerlendirme ve yorumlama gibi zihinsel işlemler uygulanır.
- Öğretim süresince olabildiğince duyu organlarını kullanmaları esas alınır.
- Katılım arttıkça kalıcılık da artar.
- Verilen bilgiler soyut modeller, şekiller, şema ve grafikler, akıl yürütme, deneme yanılma, tahmin ve kontrol etme, analiz yöntem ve teknikleriyle işlenir.
- Bilgilerin kalıcılığında görerek ve yaşayarak öğrenme amaçlanır.
Problem çözme becerilerini geliştirmek amacıyla öğrencilere problem kurma, kurduğu problemi anlatabilme, şekil ve resim üzerinde problem cümlesi oluşturabilme, çözümünde başvurulacak işlemleri nedenleriyle anlatma çalışmaları yaptırılır.
Derslerde çeşitli materyal kullanmak öğrencilerin öğrenme güdülerini artırmak ve etkin katılımı sağlamak için önemlidir. Bu nedenle kalıcı bilgiye ulaşmak için materyal kullanımına çokça yer verilir.
İlkokul döneminde verilen matematik dersi matematiğin temelini oluşturduğundan büyük önem taşır.
Matematik öğretimi, somutlaştırılarak, öğrencilerimizin gözlem ve deneyimlerine yer verilerek, günlük olaylar ve matematik arasında bağlantı kurularak hayatın bir parçası haline getirilmektedir. Matematiğin ne işe yaradığı, nerede ve nasıl kullanılacağı ve neden böyle olduğu üzerine beyin fırtınası yaratılır ve soru haritası oluşturulur.
Tüm bu yöntem ve teknikler ile öğrencilerimizde oluşturmayı hedeflediğimiz kazanımlar şu şekildedir;
- Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirebilme
- Matematiğin önemini kavrayabilme
- Varlıklar arasındaki temel ilişkileri kavrayabilme
- Zihinden hesaplamalar yapabilme
- Problem çözebilme
- Problem kurabilme
- Çalışmalarda; ölçü, grafik, plan çizelge ve cetvelden yararlanabilme
- Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık kesin fikirler kazanabilme
- Matematik dersinde edinilen bilgi ve becerileri diğer derslerde kullanabilme
- Geometrik şekiller arasındaki ilişkileri kavrayabilme
- Geometrik şekillerin alan ve hacimlerini hesaplayabilme
- Çevredeki eşyaların şekilleri ile kullanımları arasındaki ilişkileri kavrayabilme
- Tümevarım ve tümdengelim yöntemleriyle düşünerek çözümlemeler yapabilme
- Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanabilme
- Çalışmalarda düzenli dikkatli, sabırlı olabilme
- Araştırıcı, tarafsız, ön yargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli ve bilginin yayılmasının gerekliliğine inanan bir kişiliğe sahip olabilme
- Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme
- Karşılaştığı problemleri çözebilecek yöntemler geliştirebilme
Fen Bilimleri
Fen Bilimleri programının amacı, Maarif Eğitim Modeli doğrultusunda yürütülen eğitim anlayışıyla öğrencilerin bilimsel gelişmelere paralel olarak gelişen dünyamızda yenilikleri yorumlayabilmek, fen ve mühendislik…
uygulamaları hakkında temel bilgiler kazandırmak, bilimsel süreç becerileri ve bilimsel araştırma yaklaşımını benimseyip bu alanlarda karşılaşılan sorunlara çözüm üretmek, birey, çevre ve toplum arasındaki karşılıklı etkileşimi fark ettirmek, toplum, ekonomi ve doğal kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma bilincini geliştirmek, günlük yaşam sorunlarına ilişkin sorumluluk alınmasını ve bu sorunları çözmede Fen Bilimlerine ilişkin bilgi ve diğer yaşam becerilerinin kullanılmasını sağlamak, Fen Bilimleri ile ilgili kariyer bilinci ve girişimcilik becerilerini geliştirmek, bilim insanlarınca bilimsel bilgiyi oluşturan süreçleri ve yeni araştırmalarda nasıl kullanıldığını anlamaya yardımcı olmak, doğada ve yakın çevresinde meydana gelen olaylara ilişkin ilgi ve merak uyandırmak, tutum geliştirmek, bilimsel çalışmalarda güvenliğin önemini fark ettirerek güvenli çalışma bilinci oluşturmaktır.
Öğrencilerimizin araştırmayı ve öğrenmeyi yaşam tarzı haline getirerek bilimi yaratıcı ve ezberden uzak bir şekilde keşfetmelerine olanak sağlanır. Deney, gözlem, drama, oyun ve beyin fırtınası gibi incelemeye ve sorgulamaya dayalı yöntemlerle öğrencilerimiz bilimsel araştırma ve veri analizi becerilerini geliştirirler.
Yaparak ve yaşayarak öğrenmenin gerçekleştiği işbirlikçi laboratuvar çalışmalarıyla bilim, fen ve teknoloji kulübü öğrencilerimiz kazandıkları pratik becerileri günlük yaşamlarına yansıtırlar. Bilimin, teknolojinin ve mühendisliğin birleştiği 21. yüzyıl becerileri kapsamında okulumuzda STEM çalışmaları ile disiplinler arası işbirliği ile kalıcı öğrenme ortamları sağlanmaktadır.
STEM çalışmalarına ek olarak yıl boyunca katıldıkları projeler, bilimsel okul gezileri, yarışmalar ve farkındalık çalışmaları öğrencilerimizin bilimsel yetkinliklerinin gelişimine önemli ölçüde katkıda bulunur.
Hayat Bilgisi
Öğrencilerin temel yaşam becerilerini, olumlu kişisel nitelikleri anlama becerilerini geliştirici kazanımlar, gözlem inceleme, deney, araştırma, gösteri, grup tartışması, beyin fırtınası, soru yanıt, …
rol yapma, canlandırma ve müze gezileriyle kazandırılır
Ders konuları işlenirken karşılıklı etkileşim ve öğrenci katılımını artırmak, düşünme ve konuşma yeteneklerini geliştirmek için soru cevap yöntemi, bilimsel ispat, teorik bilgilerin pratikleşmesi ve neşeli ortam sağlama açısından deney yöntemi, yaratıcılık ve hayal güçlerini geliştirmek için beyin fırtınası yöntemi sıkça kullanılır.
Araştırmaya yönelik ödevler, sınıf sunumları, ürün dosyaları, harita kullanma ve laboratuar çalışmaları ile kazanımlar desteklenir.
Görsel olarak öğrenilen bilgilerin kalıcılığının önemli olması nedeniyle tema konularını destekleyen alan gezileriyle öğrencilerin farklı bilgilere ulaşması amaçlanır.
Yıl boyunca yapılan bu çalışmalar sonunda öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik olarak hedeflenen kazanımları alarak bir sonraki sınıfa hazır olması sağlanır.
İngilizce
İngilizce Öğretim Programında öğrencilerimizin; Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kriterlerine göre İngilizce konuşma, okuduğunu anlama, dinlediğini anlama ve yazılı anlatım temel becerilerini …
kazanmalarını, okudukları düzeye uygun temel dilbilgisi ve sözcükleri kullanmalarını, kazandıkları becerileri, düzeylerine uygun olarak geliştirmelerini ve hayata geçirmelerini, kültürel gelişimlerini hızlandırmalarını ve kültürler arasındaki farklılıkları keşfetmelerinde başka kültürleri ve yaşam biçimlerini tanıma ve anlamalarını hedeflemekteyiz. Bu bağlamda;
- İlkokulda öğrencilerimize dil edinimi 4 dil becerisi (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) ekip çalışması, iletişim, eleştirel düşünme, yaratıcılık ve problem çözme teknikleriyle birlikte verilmektedir.
- Dersler oyun, şarkı, drama ve proje çalışmaları ile eğlenceli ve renkli hale getirilir. Kullanılan ders araç gereçleri ve öğretim materyalleri öğrencilerin görsel, işitsel ve dokunsal zeka gereksinimlerini dikkate alarak hazırlanır.
- Yaparak ve yaşayarak öğrenmek, özgüveni yüksek bireyler yetiştirmek, dil öğrenimini sevdirmek amacı ile okulumuzda yıl boyunca İngilizce drama ve portfolyo çalışmalarına, SpellingBee, Tongue Twister yarışmalarına yer verilmektedir.
- International ExamCentre ESOL sınavları, öğrencilerin dil ediniminde esas olan dört temel beceriyi ölçmektedir. Öğrencilerimize 4. Sınıftan itibaren her seviye bazında bir eğitim öğretim yılı boyunca 2 kez (1. ve 2. dönem) sertifikaları uluslararası geçerliğe sahip International ExamCentre ESOL sınavları uygulanmaktadır. Hedefimiz, öğrencilerimizin yabancı dil öğrenme sürecini ve gelişimini, uluslararası düzeyde görmek ve değerlendirmek, yıl boyunca öğretmenleri ile birlikte yürütecekleri çalışmaları planlamaktır.
Almanca
Özel Tarhan İlkokulunda Almanca’nın ikinci yabancı dil olarak öğrenimi Ortak Avrupa Dil Öğretim Çerçeve Planına (Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen) uygun olarak yapılmaktadır.
Almanca Avrupa’da en çok konuşulan ana dildir. Almanca konuşan bir insan 100.000.000 Avrupalı ile ana dilinde iletişim kurabilir.
İngilizce’den sonra Almanca’yı ikinci yabancı dil olarak öğrenen insanlar, İngilizce öğrenirken edindikleri deneyimler sayesinde iki dil arasındaki benzerlik ve farklılıklardan yararlanabilme imkanına sahiplerdir. Dile karşı bir duyarlılık kazanıldığından dolayı Almanca daha çabuk öğrenilir, günlük hayatta kullanılır ve başka kültürlere karşı hoşgörüyü arttırır.
Almanca öğretimindeki temel amacımız , öğrencilerimizin yabancı dile karşı ilgilerini arttırarak merak uyandırmaktır. Bu nedenle derslerimizi dört dil becerilerine göre (duyma – anlama, okuma – anlama, yazma ve konuşma) düzenlemekteyiz. 1.sınıftan 4. sınıfa kadar Almanca dersimiz dil seviyelerine uygun olarak (A0 / A1) devam etmektedir.
Kodlama ve Bilişim Teknolojileri
Bulunduğumuz çağın gereksinimlerinden bir tanesi de bilgisayar okur-yazarlığı ve kodlama diline hâkim olmaktan geçer. Bu hedefe doğru çıktığımız yolda bilgiyi tüketen değil; …
üreten, ürettiğini kullanan bireyler yetiştirmeyi planlıyoruz.
Bilişim alanındaki araçları doğru kullanmak, bilgisayar çağının gerektirdiklerini öğrenmek en büyük amacımız. Bu amaçla oluşturduğumuz etkinlikler arasında yer alan “Tarhan Coding (Tarhan Koleji Kodluyor)” projesinde öğrenciler bir yandan kodlama dilini öğrenirken diğer yandan da sistematik düşünme becerisini kazanıyorlar. Kodlama öğrenmek problem çözme, yaratıcı düşünme becerilerini de kazandırmaktadır. Farklı içeriklerle oluşturulmuş her sınıf düzeyine uygun araçlarla öğrencilere bir programlama dili kazandırma çabası içerisindeyiz.
Müzik
Ülkemizde ve dünyada yaşayan tüm müzik kültürlerinin hepsine yer veren, millî birlik ve beraberliğimizi koruyan, pekiştiren, geliştiren ortak bir müzik kültürü kazandırılmasını esas alan …
müzik dersleri işlemek ve böylece öğrencinin ruhsal ve bedensel davranışları ile bir bütün olarak gelişmesini sağlamak okulumuzun müzik derslerinin felsefesidir.
Müzik Dersinin Amaçlarının Özeti
- Müziğin insan ve toplum hayatındaki önemini kavrayabilme
- Müziği oluşturan temel öğeleri kavrayabilme
- İnsan sesleriyle ve çalgılarla yapılan müzikleri ve müzik topluluklarını tanıyabilme
- Çeşitli müziklerin hız ve gürlük özelliklerini ayırt edebilme
- Düzeyine uygun müzikleri tonal ve makamsal yapılarıyla çözümleyebilme
- Türk müziğinin genel yapısını ve tarihsel gelişimini anlayabilme, Türk müziklerinden belli başlı örnekleri tanıyabilme
- Avrupa ve dünya müziklerinden belli başlı örnekleri tanıyabilme
- Atatürk’ün sanat ve müzik hakkındaki görüşlerini anlayabilme
- Müzik ile teknoloji arasındaki temel ilişkiyi kavrayabilme
- Ses değişim ve gelişim döneminde çocukların seslerini bilinçli ve sağlıklı olarak kullanmalarını öğrenebilmeleri
- Çocukların müzik seviyelerine uygun şarkıları doğru temiz ve anlamlı söylemeleri
- Müzik eserlerini müziksel örgü, doku ve üslup farklarını gözeterek dinleyebilme
- Kendi seviyelerine uygun müzikleri tonal ve makamsal özelliklerine dikkat ederek söyleyebilme veya çalabilme
- Geleneksel ve çağdaş müziklerimizle uluslararası ve evrensel müziklerden oluşan çocukların seviyelerine uygun bir şarkı dağarcığına sahip olabilmeleri
- Türk müziğinin genel yapısını ve tarihsel gelişimini anlamaya istekli olabilme
- Yaşamı boyunca çeşitli müzikleri dinlemeye istekli olabilme
- Müziği yaşamının ayrılmaz bir parçası haline getirebilme
Öğrencilerimiz ile;
- Ritim perküsyon çalışmaları
- Melodika eğitimi
- Enstrümanları tanıma ve ayırt edebilme
- Müzisyenlerin hayatı ve çalışmaları hakkında genel bilgi sahibi olma
- Temel ses eğitimi tekniklerini kullanarak şarkı söyleme çalışmaları gerçekleştirmekteyiz.
Drama
Drama; bir sözcüğü, bir kavramı, bir davranışı, bir tümceyi, bir yaşantıyı ya da bir fikri tiyatro tekniklerinden yararlanarak oyun veya oyunlar geliştirerek canlandırmaktır. Drama herhangi bir konuyu; …
doğaçlama, rol oynama gibi tekniklerden yararlanarak grup üyelerinin birikimlerinden, yaşantılarından yola çıkarak canlandırmalar yapmaktır. Yaratıcı dramanın özünü olay ve canlandırma oluşturmaktadır. Öğrencilerimiz olay, olgu, yaşantı ve bilgileri bu oyunsu süreçte yeniden yapılandırır. Yaratıcılık gücünü, farklı bakış ve değerlendirme olanaklarını keşfeder. Bilinmesi gerekir ki yaratıcı drama ‘tiyatro’ değildir. Dolayısıyla çocuklardan bir oyuncu performansı beklenemez. Temel amacımız gösteri yapmak değil, işlenen konunun süreç içindeki canlandırmalarla kavranması ve anlaşılmasıdır.
Yaratıcı Dramanın İlkeleri
- Yaratıcı drama sonuca değil, sürece yöneliktir.
- Yaratıcı dramada grup üyelerinin kendilerine, birbirlerine ve lidere güveni esastır.
- Grup içinde güvenin geliştirilmesi amaçlanır.
- Yaratıcı dramanın özünde doğaçlamalar bulunur.
- Yaratıcı dramada evrensel değerler esas alınır.
- Yaratıcı drama hem bireye hem de topluma karşı sorumludur.
Yaratıcı Dramanın Amaçları
- Kazanılan, değiştirilen ya da düzeltilen davranışlar hakkında bireye bilgi verme.
- Sosyal gelişim ve birlikte çalışma alışkanlığı kazandırma.
- Kendine güven duyma ve karar verme becerileri kazandırma.
- Sözcük dağarcığını geliştirme yoluyla dil ve iletişim becerileri kazandırma.
- İmgelem gücünü, duygularını ve düşüncelerini geliştirme.
Yaratıcı Dramanın Önemi
- Farkındalık kazandırır.
- Bağımsız düşünmeyi sağlar.
- İşbirliği yapabilme özelliğini geliştirir.
- Sosyal ve psikolojik duyarlılık yaratır.
- Dört temel dil becerisini (konuşma, dinleme, okuma, yazma) geliştirir.
- Sözel olmayan iletişimin öğrenilmesini sağlar.
- Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlar.
- Etik değerlerin gelişmesine olanak sağlar.
- Kendine güven duyma, karar verme becerilerinin gelişmesini sağlar.
- Kaslarını hareket ettiren yeni yöntemleri bulmayı, denemeyi ve bedenini çok yönlü geliştirmeyi sağlar.
- Hata yapma korkusu olmaksızın yeni davranışlar geliştirmeyi sağlar.
- Sanat formlarına duyarlılık göstermeyi sağlar.
- Duygunun sağlıklı ve kontrollü aktarımına olanak verir.
- Kendini tanımayı sağlar.
- Kendini ifade etmede güven kazandırır.
- Bilgiye ulaşmaya ve onu kullanmaya istekli duruma getirir.
İLKOKULDA DRAMA
Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımını temel alan etkili bir öğrenmenin gerçekleşmesi sonucu öğrencilerde; merak uyandırma ve plânlama, araştırma ve keşfetme, çözümleme ve derinleştirme, paylaşma ve yaşantıya uygulama basamaklarını özümseyerek yaşamlarının her aşamasında bilgiyi kullanma becerilerinin gelişmesi beklenmektedir. Okulumuzda ana sınıfı,1. ,2. ,3. ve 4. sınıflarda drama eğitimi verilmektedir. Bu eğitimle öğrencilerimiz;
- Özbilinç ve öz yönetimini geliştirir.
- Özgüven kazanarak kendilerini doğru ifade eder.
- Drama yoluyla yaratıcılıklarını ve estetik duygularını geliştirir.
- Algı alanını genişletip ilgi ve yeteneklerini geliştirir.
- Kendileri ve çevreleri ile iletişim ve etkileşim kurar.
- Drama yoluyla anlama, anlatma, dinleme ve imgelem gücünü geliştirir.
- Gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını ve imgelemlerini drama tekniklerini kullanarak ifade eder.
- Kendi bedenine, duygularına, düşüncelerine ve çevresinde olup bitenlere karşı duyarlı ve bilinçli olur.
- Drama yaşantısının somut olarak duyumsanmasıyla soyut ve etik kavramları anlamlandırır.
Görsel Sanatlar
Sanat eğitimi, bireye çağdaş yaşama ve özgür düşünme olanağı kazandırır. Kültürlerin anlaşılmasının önemini, kendi kültürümüze sahip çıkma, onu yaşatma ve gelecek kuşaklara aktarmada etkin bir rol üstlenir.
Görsel Sanatlar öğrencinin zihinsel ve yaratıcı açıdan gelişimini destekler.
Öğrencilerimizin duygu ve düşüncelerini sanat yoluyla ifade etmeleri, sanat eserlerini tanımaları ve değer vermeleri, sanat eseri oluşturulurken ortaya çıkan yaratıcı süreç aşamalarını önemsemeleri amaçlarımızdandır. Hayal kurmalarını teşvik etmek ve bu doğrultuda da yaptığımız etkinliklerle yaratıcılıklarının ve yeteneklerinin ortaya çıkmasını sağlamak esas hedeflerimizdir.
Görsel Sanatlar öğrencilerin iş birliği içinde çalışmalarını, üretken olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerimiz bireysel ve grup olarak kendilerini ifade edebilmektedir.
Sergi, müze ve çevre sanat galerilerine düzenlediğimiz gezilerde sanatı, sanatçıyı ve sanat kültürümüzü tanıtarak öğrencilerimizde sanat bilincinin oluşmasını sağlamaktır.
Günlük hayatta kullanılan materyallerin de sanat objesi olarak kullanılabileceğinin farkına varırlar. Atık malzemeler, kumaşlar, oyuncaklar, pamuk, gazete kağıtları, dil çubukları, ip, yaprak gibi malzemeleri bir araya getirerek ya da farklı noktalarda kullanarak sanatsal bir ürün oluştururlar.
Toplum için birbirini anlayan, eleştiren ve birbirine saygı duyan insanların yetiştirilmesine imkân sağlar. Kültürlerin anlaşılmasının önemini, kendi kültürümüze sahip çıkma, onu yaşatma ve gelecek kuşaklara aktarmada etkin bir rol üstlenir.
Öğrencilerimiz ortaokulda Empresyonizm, Ekspresyonizm, Kübizm, Sürrealizm, Pop-art vb. gibi sanat akımlarını ve temsilcisi ressamları tanıyıp uygulayarak öğrenirler.
Amacımız sosyal hayatlarına uyarlayabilecekleri, davranışa dönüşecek olumlu kazanımlar elde etmelerini sağlamaktır.
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi öğrencilerimizin fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini bütüncül bir şekilde geliştirirken aktif ve sağlıklı yaşam alışkanlığı kazanmalarında önemli rol oynar.
İlkokul düzeyinde öğrencilerimizin hareket potansiyelini etkili kullanırken motor becerilerini geliştirmeleri ve hareket ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri hedeflenir. Derslerde değerler eğitimi kapsamında iş birliği, yardımlaşma, dostluk ve güven kavramları üzerinde durulur.
Eğitim-Öğretim yılının başlamasıyla birlikte, derslerimizde öğrencilerimize yetenek tarama çalışmaları öğretmenlerimiz tarafından yapılmakta, öğrencilerimiz ilgi ve yetenekleri doğrultusunda takım seçmelerine yönlendirilmektedir. Yapılan seçmeler doğrultusunda okul takımlarımız oluşturulmaktadır.
Okulumuzda spor takımlarımız 2. sınıftan itibaren voleybol ve basketbol takımları ile başlar.
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi öğrencilerimizin fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini bütüncül bir şekilde geliştirirken aktif ve sağlıklı yaşam alışkanlığı kazanmalarında önemli rol oynar.
İlkokul düzeyinde öğrencilerimizin hareket potansiyelini etkili kullanırken motor becerilerini geliştirmeleri ve hareket ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri hedeflenir. Derslerde değerler eğitimi kapsamında iş birliği, yardımlaşma, dostluk ve güven kavramları üzerinde durulur.
Eğitim-Öğretim yılının başlamasıyla birlikte, derslerimizde öğrencilerimize yetenek tarama çalışmaları öğretmenlerimiz tarafından yapılmakta, öğrencilerimiz ilgi ve yetenekleri doğrultusunda takım seçmelerine yönlendirilmektedir. Yapılan seçmeler doğrultusunda okul takımlarımız oluşturulmaktadır.
Okulumuzda spor takımlarımız 2. sınıftan itibaren voleybol ve basketbol takımları ile başlar.
Akademik Kadro
Selda ARIN
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Fatih BEŞİNCİ
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Pelin BAŞARIR
Görüşme Günleri Perşembe 09.35-10.15
Banur TEKİN
Görüşme Günleri Pazartesi-10:00-12:00 aralığı
Seval ÇELİK
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Mükerrem Elif FIRAT
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Hayrettin Dağ
Görüşme Günleri Çarşamba 09.00-10.30
Miray KARACİF
Miray KARACİF Görüşme Saati: 10.00-11.00
Murat TAN
Salı : 10:00 - 00:00
Öznur OCAK
Görüşme Günleri için Çarşamba 09.00/09.30
Sabri ÖZCAN
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Gonca KILIÇ
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Hülya ARGUN
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Zeliha Gülden ANLI
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Nur ATEŞ
Görüşme Günleri CUMA 09:00-09:30
Sena ARYILMAZ
Görüşme Günleri PAZARTESİ 09:30-10:00
Çiğdem KUTLU
Görüşme Günleri CUMA 10:30-11:00
Merve OKTAY
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Şeyma DUVA
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Övül LALECAN
Görüşme Günleri için randevu almanız gerekmektedir.
Diğer Etkinlikler
Özel Tarhan Koleji’nin öğrenme ortamı; beceri atölyeleri, öğrenci kulüpleri, sosyal sorumluluk projeleri ve rehberlik hizmetleriyle zenginleştirilmiştir. Sunulan programlar, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerine, toplumsal sorumluluk, liderlik ve iş birliği becerileri geliştirmelerine olanak verir.
Kulüpler
Öğrencilerimizin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda çeşitli sosyal etkinlikler ile gelişimlerini tamamlamaları, eğitim uygulamalarımızın çok önemli bir parçasıdır. Çocukların gelişiminde ders içi etkinliklerin yanı sıra programlı ders dışı etkinlikler ve okul yaşantılarından edindikleri tecrübeler de son derece önemlidir. Bu tecrübeler kulüplerimizin öğrencilerimize bilişsel, duygusal, fiziksel ve sosyal gelişimlerini destekleyecek şekilde planlanan bilim, sanat, spor, teknoloji ve sosyal sorumluluk alanlardaki farklı yapılardan oluşmaktadır.
Avrupa Birliği Kulübü : Avrupa Birliği Kulübümüz, öğrencilerimizi erken yaşta Avrupa kültürü, işbirliği ve proje üretme becerileriyle tanıştırmayı amaçlar. Kulüp kapsamında eTwinning ve Erasmus tabanlı çalışmalar yürütülür; öğrenciler uluslararası projelerde aktif rol alarak farklı ülkelerden akranlarıyla etkileşim kurar. İngilizce etkinlikler sayesinde hem dil becerilerini geliştirir hem de kültürler arası iletişimi deneyimlerler. Öğrenciler, yaratıcı görevler, dijital araç kullanımı ve takım çalışmalarına katılarak 21. yüzyıl becerilerini güçlendirir. Kulübümüz, her öğrencinin kendini ifade edebildiği, öğrenirken keyif aldığı ve dünyaya daha geniş bir pencereden bakmayı öğrendiği bir ortam sunar.
Akıl ve Zeka Oyunları Kulübü: Kulüp çalışması kapsamında onar (10) kişilik iki grupla eğlenerek ve öğrenerek oyunlar oynanır. Kulübümüzün amacı; eğlenceli matematiği günlük hayat içerisinde konumlandırmak, okul, aile, arkadaşlık gibi sosyal hayata dair problemlere çözüm yolları üretmek, zeka oyunlarıyla beynimizin yüksek performans göstermesini sağlamak, zamanı verimli kullanmayı öğrenmek, dikkat odaklanma ve konsantrasyonu geliştirmek, öğrencilerimizin kendisini tanımayı sağlamak ve akranlarıyla birlikte kendini değerlendirmeyi öğretmek, oyun arkadaşlarına saygılı olmayı göstermek, kendini nasıl geliştireceği ile ilgili stratejiler üretmesini sağlamak, öğrencilerin strateji geliştirme, planlama, mantık yürütme- mantıksal bütünleme, görsel-uzamsal düşünme, hafıza ve bellek alanlarında gelişimini sağlamaktır. Ayrıca ileriyi görme, sabır, kararlılık, karar verme, yenilgiyi hazmetme, rekabet gibi tutum ve davranışları geliştirmeye uygun ortamlar hazırlamaktır.
Bilgisayar Kulübü: Ülkemizde de bilgi toplumunun simgesi olarak bilgisayar ve bilgisayara dayalı iletişim teknolojilerinin her alanda kullanımının yaygınlaşması sonucu bilgisayara olan gereksinim artmıştır. Bu nedenle çıktığımız yolda bilgiyi tüketen değil, üreten, ürettiğini kullanan bireyler yetiştirmeyi planlıyoruz. Bilgisayar Bilimi dersinde öğrencilerimiz bir programlama dilinde kod nasıl yazılır onu deneyimlerken diğer programlama dillerinin de mantığını ezberlemeden alt yapısını oluşturacaklardır. Bu derste öğrendiklerini diğer derslere entegre ederek disiplinler arası çalışmaya özen göstereceklerdir.
Bilim ve Çevre Kulübü: Fen eğitiminde laboratuvar kullanmak öğrencilere analitik düşünebilme ve yorumlayarak öğrenme yetisi kazandırmaktadır. Kulüp çalışmasında öğrencilerimiz deneyler, gözlemler yaparlar. Bilim, sağlık, çevre ve teknoloji gibi alanlarda projeler üreterek ulusal-uluslararası yarışmalara katılım sağlarlar.
Kültür Edebiyat Kulübü: Kulüp çalışmalarımız kültür, edebiyat ve tiyatro kazanımlarıyla şekillenmektedir. Kültür gezilerimiz sergi, müze, kitapevi vb. alanlarda yapılır. Edebiyat çalışmalarımız yazar, şair, kitap ve sanat tarihi incelemeleri ve uygulamalarıyla renklenir. Okuma, yazma, dinleme kazanımlarıyla pekiştirilir. Ortaya çıkan eserler sergilenir, yarışmalar düzenlenir ve eğlenceli, kalıcı öğrenme sağlanır. Tiyatro çalışmalarımız okulumuzun konferans salonunda bulunan sahne üzerinde gerçekleşir. Tanışma,ısınma egzersizleri, ses-diyafram çalışmaları, doğaçlama becerileri, güdümlü okuma-yazma egzersizleri oyunlaştırma yöntemleriyle geliştirilir. Yıl sonu için hazırladığımız şiir dinletisi etkinliğinde müzik, resim gibi diğer sanatlarla buluşur ve keyifli bir gösteri ortaya çıkar. Sanat dolu bir yıl geçiririz.
Spor Kulübü: Eğitim öğretim yılının başlamasıyla birlikte derslerimizde öğrencilerimize yetenek tarama çalışmaları öğretmenlerimiz tarafından yapılmakta, öğrencilerimiz ilgi ve yetenekleri doğrultusunda takım seçmelerine yönlendirilmektedir. Yapılan seçmeler doğrultusunda okul takımlarımız oluşturulmaktadır. Okul takımlarımıza seçilen öğrencilerimiz “Gençlik Spor İl Müdürlüğü” okul spor portalından lisans çıkarılmakta ve tüm takımlarımız İstanbul genelinde yapılan okullar arası il – ilçe müsabakalarına başvurular gerçekleştirilmektedir. Okul takımlarımız okul çıkışında veya sosyal faaliyet kulüp çalışmalarında sporcuların beceri teknik, taktik çalışmalarını destekleyici alanında uzman öğretmen ve antrenörler eşliğinde antrenmanlarını yürütmektedir.
Görsel Sanatlar Kulübü: Çalışmalarımız öğrencilerimizin kendilerini daha rahat ifade edebilmelerine veiç dünyalarını yansıtabilmelerine olanak sağlar. Yetenek, esneklik, duyarlılık duyguları gelişir. Toplumsal olaylara duyarlı, kendine güvenen bireyler olarak hayatlarına devam etmeleri için desteklenirler.Atatürk’ün güzel sanatlara verdiği önemi kavrar ve çalışmalarına bu yönde devam ederler. Öğrencilerimiz karakalem, röprodüksiyon çalışmaları, tual üzerine akrilik boya, kil hamuru ile şekillendirmeler, karakter tasarımları ve ebru sanatı gibi her öğrencinin ilgi ve yeteneğine göre çalışma yapması ve sanatsal faaliyetlere katılımı resim atölyelerinde gerçekleştirilir. Okulun çeşitli bölümlerinde veya online platformda yapılan çalışmalar sergilenir.
Almanca Kulübü: Farklı dil seviyelerinden öğrencilerimizle ; Goethe Enstitüsü’nün hazırladığı sertifika sınavlarına hazırlanıyoruz.
- Öğrencilerimizi motive edecek gezilerimiz oluyor.
- Ülkemizde ve Almanya’da uygulanan almanca sınavlar ve projeler hakkında bilgi veriyoruz.
- Almancanın daha etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlıyoruz
- Güncel ve öğretici almanca filmler izliyoruz.
Tarhan Sinema Kulübü: Her hafta sonu öğrencilerimize aileleriyle bir sinema filmi izlemelerini öneriyoruz. Filmler gündeme ve içeriklerine göre öğretmenlerimiz tarafından ve öğrenci yaşına uygun olarak belirlenmektedir. Her pazartesi ilk dersimizde filmin öğretisi, içeriği hakkında kısa bir söyleşi gerçekleştiriyoruz.
Sosyal Sorumluluk
Sosyal sorumluluğun maddi bağıştan öte olduğunu bilen ilkokul öğrencilerimiz, hayata geçirdikleri projeler ile;
- Ürettikleri akılcı çözümleri sürdürülebilir kılarak ve paylaşarak diğer bireylerin de çeşitli alanlarda duyarlılık geliştirmesine katkıda bulunurlar.
- Sosyal sorumlulukla ilgili temel kavramları özümser, sivil toplum kuruluşlarını tanır ve farklılıklarla zenginleşmeyi öğrenirler.
- Hem diğer canlılara hem de kendi hayatlarına dokunan projeler ile bir bütünün parçası olarak ne kadar çok şey yapabileceklerini keşfederler.
İlkokul öğrencilerimiz dört temel alanda sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirirler:
Sıfır Atık: Öğrencilerimiz plastik kullanımının azaltılması, elektrik ve su kullanımına dikkat edilmesi üzerine bilinçlendirme çalışmaları yaparlar.
Hayvan Hakları: Hayvanların korunma ve barınma ihtiyacını karşılayan çeşitli projeler geliştirirler.
Kardeş Okul Projesi: Öğrenciler arasında sevgi, saygı, sosyal sorumluluk, yardımlaşma ve dayanışma duygularını geliştirmek, okul kültürlerinin tanıtımını sağlamak, ahlaki ve eğitsel anlamda fikir alışverişinde bulunularak ortak projeler geliştirilmesi beklenmektedir.
Sivil Toplum Kuruluşları ile İşbirliği: Farklı kurum içi organizasyonlarda sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yaparlar. Okulumuzda geleneksel olarak düzenlediğimiz kermeslerde, dönem boyunca kulüp çalışmalarında ürettikleri ürünleri bağışa dönüştürerek STK’lara destek olurlar.
Projelerimiz
Türk Kültürünün Kilometre Taşları
Sanat, bilim, edebiyat gibi alanlarda dünya çapında adını duyurmuş değerlerimizin yaşamlarını konu alan projeleriyle öğrencilerimiz sunumlarını gerçekleştirir. Sınıf ortamında kültürel değerlere değinilirken öğrencilerimizin birbirlerine sordukları sorularla eleştirel bakış açılarını geliştirmelerine katkı sağlanmış olur.
TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması
TÜBİTAK-Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığınca ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrenimine devam etmekte olan öğrencileri temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve mevcut bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamak amacıyla ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI düzenlenmektedir. Bu yarışmaya öğrencilerimiz ile katılım sağlamaktayız.
Beceri Atölyeleri
Öğrencilerimizin gelişim seyrini destekleyici atölyeler oluşturulmuştur. Bu atölyelerde öğrencilerimiz paylaşma, yardımlaşma, saygı duyabilme, hoşgörülü olabilme, üretme gibi hayatın her alanında gerekli olan sosyalleşmeye yönelik kazanımlar elde ederken; aynı zamanda bireysel ilgi ve yeteneklerini de geliştirme fırsatı bulur. Ortaokulda yer alan atölyelerimiz;
- Masal Atölyesi
- Merak Atölyesi
- Drama Atölyesi
- Mutfak Atölyesi
- Teraryum Atölyesi
- Eğlenceli Bilim Atölyesi
- CodingTarhan (Tarhan
- Kodluyor Atölyesi)
- Golbol Topu Tasarımı Oyun
- Atölyesi
- Düşünme Becerileri
- Atölyesi
- Story Writing (İngilizce –
- Almanca Hikâye Yazma
- Atölyesi)
- Story Telling (İngilizce –
- Almanca Hikâye Anlatma
- Atölyesi)
- Young Chefs ( İngilizce –
- Almanca Genç Aşçılar)
- T-Shirt Painting Academy
- Recycling At Home and at
- School (İngilizce – Almanca
- Geri Dönüşüm Atölyesi)
- Reading and acting out
- (Büyük sınıfların küçük sınıflara kitap okumaları ve
- canlandırmaları)
Liseye Hazırlık
Liseye hazırlık süreci, öğrencilerimizin akademik becerilerinin tüm ortaokul dönemi boyunca sistematik olarak geliştirilmesine dayanır. Okuduğunu anlama, çıkarımda bulunma, analitik düşünme gibi temel becerileri edinen ve kendi öğrenme stilini keşfeden öğrencilerimiz, sınav sistemi değişse bile bu süreci başarılı bir şekilde yönetebilirler.
5. sınıftan itibaren haftalık ölçme-değerlendirme çalışmaları ile her öğrencinin kazanımlarını ve eksikleri analiz edilir, geliştirilmesi gereken yönleri üzerinde birebir çalışılır. Her ay gerçekleştirilen Süreç İzleme Deneme Sınavları ile kapsamlı kazanım analizleri yapılır. Böylece kendini tanıyan, güçlü ve zayıf yönlerini bilen öğrenci, gerçekçi hedefler koyabilir ve sınav kaygısı ile başa çıkabilir.
Etüt çalışmaları ile öğrencilerimiz dışarıdan desteğe ihtiyaç duymadan liseye hazırlanabilirler.
Öğrencilerimizin bu süreç boyunca duygusal olarak güçlü kalmaları ve sosyal aktivitelere katılımının devamı açısından, yıl boyunca rehberlik ve kulüp çalışmaları ile çok yönlü gelişim desteklenir.
Tarhan Kütüphanesi
Köklü bir arşive sahip kütüphanemizi tüm kademelerdeki öğrencilerimiz aktif olarak kullanır. Ders etkinlilkleri, okuma egzersizleri, araştırma ve sunum becerileri, yazar söyleşileri, felsefe söyleşileri, satranç dersleri kütüphanemiz bünyesinde gerçekleşmektedir. Kütüphanemiz sosyal sorumluluk projeleriyle kardeş okullara da kitap temini sağlamaktadır.
Her yıl zenginleşen kütüphanemizde öğrencilerimiz farklı alanlarda yer alan kaynakları incelerken internet erişimi sayesinde araştırmalarını dijital ortamda da yapabilir, sunumlar hazırlayabilirler.
Kütüphanemiz belirli günler kapsamında da etkinliklerini güncellemekte ve atölyelere ev sahipliği de yapmaktadır.
Rehberlik
Öğrencilerin “kişisel-sosyal” gelişim ihtiyaçlarını karşılamak, böylece onların kişisel gelişim ve uyumlarına yardımcı olmak, bireysel gelişimlerine destek olmanın yanı sıra doğru kararlar almalarına yardımcı olmak amacıyla yürütülen çalışmalardır.
Öğrenciye Yönelik Eğitsel rehberlik Çalışmaları
Oryantasyon Çalışmaları
Okula ve okulun bulunduğu çevreye uyum
Etkin Öğrenme Yöntemleri, Dikkat ve Konsantrasyon
Bireyi Tanımaya Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları
Öğrencilerin İlgi, Yetenek ve Eğitim Özelliklerine Uygun bir Eğitsel Ortam Oluşturma
Okul Yaşamı ile Aile, Toplum Arasındaki İlişki Temelini Destekleme
Gelişim ve Bilgilendirme Seminerleri
Değerler Eğitimi
Yaşam Becerileri Eğitimi
Bireysel – Grup Psikolojik Danışmanlık
Öğrenciler her ihtiyaç duyduklarında rehberlik biriminden faydalanabilirler ve bireysel görüşme talep edebilirler.
Rehber Öğretmen gözlemleri sonucu ihtiyaç duyduğu konularda öğrencileri görüşmeye alabilir.
Sınıf ve Rehberlik Çalışmaları
Sınıfın özelliği ve öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda, rehberlik etkinlikleri uygulanır.
Tüm bu uygulamalar, bireysel, grup ve aile görüşmeleri ile gerçekleştirilir.
Değerler Eğitimi
Bu çalışmamızın amacı; Sınırlarının farkında, yaşından beklenen sorumlulukları üstlenebilen kendisi ve diğer insanlarla barışık, sosyal yaşamda ayakları üzerinde durabilen, duygu ve düşüncelerini yerinde ve zamanında etkin bir biçimde ifade edebilen, mutlu ve sağlıklı bireyler yetiştirmektir.
Ele alınan konular:
Sorumluluk
Arkadaşlık
Özgüven
Dürüstlük
Yardımseverlik
Liderlik
- Paylaşmak
Adaletli olmak
- Farklılıklara Saygı
Ayın değeri ile ilgili yarışmalar, sergiler, seminerler ve projeler çalışmaları öğrencilerle birlikte gerçekleştirilir.
Hedefimiz
Atılganlık becerilerini geliştirme
Günlük yaşam becerileri geliştirme
İletişim becerileri geliştirme
Sorun çözme becerilerini geliştirme
Öfkeyle baş etme becerilerini geliştirme
Kaygıyla baş etme becerilerini geliştirme
Sorumluluk ve görev bilinci geliştirme
Çatışma çözme becerilerini geliştirme
Karar verme becerilerini geliştirme
Zaman yönetimi becerilerini geliştirme
Özgüven becerilerini geliştirme
Öz saygı geliştirme
Kişi haklarına ve bireysel farklılıklara saygı
Veliye yönelik çalışmalar
Aile Danışmanlığı
Okulumuzda Ana Sınıfı Velilerine yönelik Seminer Çalışmaları uygulanmaktadır.
Rehberlik Servisi kimdir? Ne iş yapar?
Yeni Normale Dönüş
Çocukların ve Ailelerin Teknoloji ile Sınavı
Sınırlar Hiç Bu Kadar Önemli Olmamıştı
Salgın Dönemini Kendimiz ve Çocuğumuz İçin Nasıl Kolaylaştırabiliriz?
Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite
İhtiyaç Duyulan Konularda Grup Çalışmaları ve/veya Seminer Düzenlenmesi
Bilgilendirici Bülten-Broşür-Yazı Hazırlanması
Çalışmalar, öğrenci merkezli olmakla birlikte aile iş birliğine büyük önem verilmektedir.
Öğretmene yönelik çalışmalar
Sınıf Rehber Öğretmenliği ile İlgili Danışmanlık
Öğretmen-Öğrenci İletişimini Güçlendirme Çalışmaları
Bilgilendirme Konferansları
İhtiyaç Duyulan Konularda Grup Çalışmaları ve/veya Seminer Düzenlenmesi
Bilgilendirici Bülten-Broşür-Yazı Hazırlanması
Değerler Eğitimi
Sosyal Sorumluluk Projeleri
Bülten & Dergi
Okulumuza ait bülten, dergi ve bilgilendirme PDF’lerine buradan ulaşabilirsiniz.